Connect with us

#pop

Aksi Luar Kotak Seorang Ayah B4hayakan Ny4wa Anak Undang Kec4man

Seorang lelaki telah menimbulkan perasaan mar4h orang ramai dan pengguna laman sosial apabila dia bertindak memegang anaknya di tepi tebing cur4m hanya  bertujuan untuk bergambar.

Aksi luar kotak pemikiran war4s itu yang dikatakan berlaku di daerah Fangshan, Beijing, China, berjaya dirakam oleh pelancong lain yang turut berada di sana.

Video yang dirakam itu ditonton lebih 13 juta umat manusia dalam lingkungan 24 jam. Video itu menunjukkan tindakan seorang lelaki memegang tangan anaknya dan anaknya pula bertahan di tepi tebing hanya dengan menggunakan kaki.

Manakala seorang lagi anak lelaki itu kelihatan sedang berseronok mengambil foto dari posisi belakang ayahnya yang sedang berada dalam posisi mencangkung.

Netizen persoalkan tindakannya

Kebanyakan netizen mengec4m dan mem4rahi tindakan luar kawalan lekaki itu kerana membah4yakan ny4wa budak yang belum tahu erti kehidupan.

Bagaimana seorang bapa yang sepatutnya mengajar anak akan bah4ya sanggup memperjud1kan ny4wa anak semata satu keping gambar yang dianggap ‘rare’.

Kadang ketaksuban sesetengah ibu bapa yang mahu kelihatan unik dan lain daripada yang lain boleh mengundang p4dah. Janganlah diundang bah4ya kerana ianya datang tidak berbau.

Terpikir juga, tiada ke pihak penguasa tempatan atau tiang tanda diletak untuk menjaga kawasan tumpuan pelancong ini. Jika penyebaran video ini menjadi ikutan ramai, sudah pasti dalam masa terdekat akan ada peristiwa kehilangan jiwa terjadi.

Semoga pihak berkuasa dapat mengambil tindakan segera supaya perkara seperti ini tidak berulang lagi. Di Malaysia jangan pula ada yang nak cuba-cuba macam ini ya. Kesal tak sudah kalau perkara tak diingini berlaku.

Sedikit info tentang tempat ini. Jalan tersebut diberi nama Hongjing. Dengan panjang 18.94 kilometer, kawasan itu menjadi tumpuan para pelancong antara bulan Mei dan Oktober 2009. Jalan Hongjing juga digelar sebagai ‘Devil’s Road’.

Kalau dah baca jangan lupa like dan share ya. Terima kasih.

Sumber : Dailystar

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Trending

    Tersilang akar ada tunasnya, Melingkar sabut kenal umbinya