“Aku tak busuk hati, tak heran pun. Cuma Siti tak payah la b0dohkan diri pakai macam tu, sebab tak layak. Buat malu je…” – Netizen persoal Siti pakai jubah hadiri konvo aswara

Baru-baru ini tular sebuah video Dato Siti mengenakan jubah konvo pada majlis konvokesyen ASWARA ( Akademi Seni dan Warisan). Sememangnya Datuk Siti atau lebih mesra dengan panggilan Tokti tetap kelihatan manis dan cantik apabila memakai jubah konvo.

Siti nurhaliza seperti di Instagramnya memuatnaik foto dan kapsyen mengenai kehadirannya di Majlis Konvokesyen ASWARA. Beliau sangat berbangga dan melahirkan kebanggaan kerana mendapat pengalaman yang bermakna untuknya.

“Aku tak busuk hati, tak heran pun. Cuma Siti tak payah la b0dohkan diri pakai macam tu, sebab tak layak. Buat malu je…” – Netizen persoal Siti pakai jubah hadiri konvo aswara

Beliau juga mendoakan akan industri muzik dan seni tanahair akan terus maju dan graduan-graduan Aswara dapat menyumbangkan sesuatu untuk negara.

Terdahulu, memetik laporan Utusan, penyanyi nombor satu negara, Datuk Seri Siti Nurhaliza Tarudin dilantik menduduki kerusi Ahli Lembaga Pengarah (ALP) Akademi Seni Dan Warisan (Aswara) berkuat kuasa 1 Ogos lalu.

Bagi penyanyi yang masyhur dengan lagu Cindai dan Jerat Percintaan itu, pelantikan yang dibuat oleh Menteri Pelancongan, Seni dan Budaya, Mohamaddin Ketapi itu merupakan satu penghormatan.

“Aku tak busuk hati, tak heran pun. Cuma Siti tak payah la b0dohkan diri pakai macam tu, sebab tak layak. Buat malu je…” – Netizen persoal Siti pakai jubah hadiri konvo aswara

“Aku tak busuk hati, tak heran pun. Cuma Siti tak payah la b0dohkan diri pakai macam tu, sebab tak layak. Buat malu je…” – Netizen persoal Siti pakai jubah hadiri konvo aswara

Rata-rata ramai peminat melahirkan kebanggan dan mengucapkan selamat di atas pencapaian Dato Siti yang disifatkan mempunyai pencapaian yang luar biasa dan mengagumkan.

“Aku tak busuk hati, tak heran pun. Cuma Siti tak payah la b0dohkan diri pakai macam tu, sebab tak layak. Buat malu je…” – Netizen persoal Siti pakai jubah hadiri konvo aswara

“Aku tak busuk hati, tak heran pun. Cuma Siti tak payah la b0dohkan diri pakai macam tu, sebab tak layak. Buat malu je…” – Netizen persoal Siti pakai jubah hadiri konvo aswara

Bagaimanapun ada sesetengah netizen yang tidak berpuas hati kerana jubah dan topi yang dipakai Siti sebenarnya tidak layak digunakan olen beliau.

Bagaimanapun rupanya ada cakap-cakap tidak elok di sebalik video Tokti memakai jubah konvo yang tular itu. Terdapat segelintir netizen yang acah tahu serba mak nenek mempertikaikan tindakan Tokti memakai jubah konvo tersebut.

Menurut seorang netizen yang menggunakan profil bernama ‘pdpercydiva’, beliau tidak bersetuju dengan tindakan Dato Siti memakai jubah konvo kerana ia hanya khusus untuk pelajar Universiti sahaja.

” Seriously you should study in university . You wear it like normal dress of event . It a convo robe . It hv sentimental value of academic value in it. Aswara loss it value. All because political power cronyism bring less intelectual people as an expert..” komen netizen tersebut.

“Aku tak busuk hati, tak heran pun. Cuma Siti tak payah la b0dohkan diri pakai macam tu, sebab tak layak. Buat malu je…” – Netizen persoal Siti pakai jubah hadiri konvo aswara

“Aku tak busuk hati, tak heran pun. Cuma Siti tak payah la b0dohkan diri pakai macam tu, sebab tak layak. Buat malu je…” – Netizen persoal Siti pakai jubah hadiri konvo aswara

Mereka mengatakan hanya mereka yang benar-benar layak menggunakan jubah dan topi tersebut.

“Aku tak busuk hati, tak heran pun. Cuma Siti tak payah la b0dohkan diri pakai macam tu, sebab tak layak. Buat malu je…” – Netizen persoal Siti pakai jubah hadiri konvo aswara

“Aku tak busuk hati, tak heran pun. Cuma Siti tak payah la b0dohkan diri pakai macam tu, sebab tak layak. Buat malu je…” – Netizen persoal Siti pakai jubah hadiri konvo aswara

Jadi, di Instagram Siti dipenuhi dengan pelbagai netizen yang berbal@h mengenai jubah yang dipakai oleh Dato Siti Nurhaliza

“Aku tak busuk hati, tak heran pun. Cuma Siti tak payah la b0dohkan diri pakai macam tu, sebab tak layak. Buat malu je…” – Netizen persoal Siti pakai jubah hadiri konvo aswara

“Aku tak busuk hati, tak heran pun. Cuma Siti tak payah la b0dohkan diri pakai macam tu, sebab tak layak. Buat malu je…” – Netizen persoal Siti pakai jubah hadiri konvo aswara

Tetapi ramai yang menyokong dan memberi semangat kepada dato Siti kerana menurut mereka pencapaian Dato Siti adalah luar biasa dan tinggi dalam bidang muzik dan Siti layak mendapatnya

“Aku tak busuk hati, tak heran pun. Cuma Siti tak payah la b0dohkan diri pakai macam tu, sebab tak layak. Buat malu je…” – Netizen persoal Siti pakai jubah hadiri konvo aswara

“Aku tak busuk hati, tak heran pun. Cuma Siti tak payah la b0dohkan diri pakai macam tu, sebab tak layak. Buat malu je…” – Netizen persoal Siti pakai jubah hadiri konvo aswara

Beberapa netizen turut tampil membela Dato Siti dan beranggapan bahawa Dato Siti layak memakai jubah konvo tersebut memandangkan beliau adalah ahli lembaga pengarah ASWARA.

” @khairulfirdausaug1990 Spttnya dia tak blh nk pertikaikan pakaian tu sbb pakaian tu bkn hya dipakai olh org yg ade ikhtisas pendidikan klu dlm kod pakaian jubah dlm mana2 institut pendidikan tinggi klu ssorg tu adelh pemegang amanah dlm institut dia layak berpakaian sebegitu mcm DS CT slh sorg ahli lembaga pengarah ASWARA so spttnya tiada pertikaian lagi pun “

“Aku tak busuk hati, tak heran pun. Cuma Siti tak payah la b0dohkan diri pakai macam tu, sebab tak layak. Buat malu je…” – Netizen persoal Siti pakai jubah hadiri konvo aswara

Jom kita baca apa komen netizen di bawah;

1) @pdpercydiva First, fix your English before you speak about academics! Second, don’t be too gullible to think that academics are exclusive to universities. Her 22 years experience in the music industry is far more valuable than any university modules, degrees and doctorates combined. What’s your life achievement to even have the audacity to criticise her wearing the robe! Get a mirror at least if you can’t get a life.

2) Wadeva lah nak kata apa…ASWARA pun pusat pengajian juga..ilmu kesenian. Kenapa..tak layak buat konvo pakai jubah ker?

3) Alhamdulillah. dapat jgk tokti rasa berconvo. yg ni kali ke-2 lah ye? Maaf sy bkn die-hard fan tokti so x follow dia sgt

4) Sentiasa cantik DSCT. kann best dia malu2 je. Bertuah nye my boss jalan sebelah ngan kakit

Post Siti Di Instagramnya..

Apa pun kami percaya Siti nurhaliza adalah seorang artis yang mempunyai kelayakan di atas segala pengalaman dan pencapaian yang dilakukannya di dalam bidang seni tanah air.

Walaupun beliau tidak mempunyai akademik yang tinggi tetapi kerja keras dan pencapaiannya melayakkannya menerima penghormatan demikian.

Terima Kasih kerana membaca artikel ini. Silakan SHARE Ya!