Asalnya Hanya Pelawak Biasa, Apa Pun Tak Ada, Selalu Diejek – Kisah Suka Duka Pencintaan Shuib Dan Siti Sarah Yang Ramai Tak Tahu

Siapa yang mengikuti perkembangan Shuib Sepahtu di Instagram mesti tahu yang Shuib ini sangat romantik dan mesra dengan isteri tersayang, Siti Sarah. Memang dari dulu mereka ini sangat bahagia tanpa sebarang kontroversi kan.

Ramai juga yang kagum dengan pasangan suami isteri ini apabila masing-masing dikatakan mampu menerima kekurangan pasangan seadanya. Apa yang kurangnya tu? Nah korang baca kisah mereka ini.

Perkongsian dari FB Putera Nur Muhammad Raihan

Shuib hanya pelawak biasa
Nak bercerita pasal rumahtangga pelawak dan penyanyi nie..

Dulu Hanya Pelawak Biasa, Apa Pun Tak Ada, Selalu Diejek – Kisah Suka Duka Pencintaan Shuib Dan Siti Sarah Yang Ramai Tak Tahu

Aku tak tauw semangat aku nak menulis dari sisi aku pasal ape yg aku ikuti selama hubungan mereka nie..

Aku taknak cerita pasal buruk mereka..
Atau khilaf mereka..
Atau dosa sarah tak brtudung yg ditanggung suami bukan aku..

Tengok pada puberty diorang nie..
Sangat mengagumkan…

Mereka berdua artis

Tapi mereka berkawin dgn satu ikatan. Buat majlis nikah je..
Tapi siapa shuib ketika tu..
Pelawak biasa…
Tgk rupa shuib dulu..
Mcm budak kampung yg takde apa2..

Dan waktu tu sarah bertunang dgn mat salleh.
Tak jadi kawin..
Dan terima shuib dgn hati terbuka..
Yg paling best takde langsung majlis perkawinan yg gah..

Sarah pada terima kekurangan Shuib
Dan hati wanita sarah ketika itu terima sahaja ape kurang dan lebih shuib..
Dan waktu tu kite tak lihat shuib punya masa depan yg cerah..
Masih merangkak mcm pelawak2 biasa yg sumbat apa jenis job atau pertandingan..

Dengan muka yg takde raut wajah tampan..
Selalu dijadikan bahan muka berlubang atau muka getah skrap..

Shuib pun mcm tu..
Terima sarah dalam keadaan sarah org dah buang..
Rupa pun ala2 je..
Kalau tgk hidung dia selalu jadi bahan kelakar dan ejekan…

Tapi dua2 berkawin dgn menerima kelemahan masing2..

Kita boleh ckp..
Shuib tangkap muat..
Amik je mana2 wanita asal artis..
Dgn keadaan shuib ketika itu artis cantik mana yg dia boleh kejar..
Tak seperti mamat..
Shuib kenal diri dia siapa dibelakang hari…

Dulu Hanya Pelawak Biasa, Apa Pun Tak Ada, Selalu Diejek – Kisah Suka Duka Pencintaan Shuib Dan Siti Sarah Yang Ramai Tak Tahu

Aku melihat shuib itu seperti lelaki biasa..
Yg mungkin akan jadikan isteri dia habis madu sepah dibuang…
Kalau dia kaya atau lebih tampan lepas tu..
Mungkin dia akan tinggalkan isteri dia..
Atau curang…

Tapi nahhhhhhhh…
Skang kita lihat hati shuib sebagai lelaki..
Yg bagi inspirasi pada aku dan lelaki yg melihat shuib sebagai idola…
Yg peruntukan isterinya..
Memperoleh ruang waktu dalam rumahtangga untuk mengubah nasib dia,isteri anak2 dan mase depan rumah tangga dia…

Lihat bagaimana dan bertahun2 kawin berusaha untuk buat majlis kawin walau anak dah berderet untuk meraikan isteri dia..

Dari dia nothing..
Dan dia lihat isteri dia sabar dan memahami kekurangan dia..
Dan bila dia berjaya..
Dia hargai isteri dia sebaiknya…

“Lelaki diuji ketika dia senang.. wanita diuji ketika lelaki itu susah”

Dan mereka lalui ujian itu bersama..
Dan hari ini mereka terus menjadi inspirasi pada Semua org…

Shuib yg sentiasa bergaya sbb ada isteri yg hebat dibelakangnya..
Begitu juga sarah..
Dulu perut boncit..
Hidung kembang..
Tengok bagaimana shuib jaga isteri dia..

Hidup saling melengkapi..
Tak sah kalau sarah skang tak cantik..
Sntiasa cantik..
Shuib yg sntiasa tersenyum bahagia..

Susah nak cari wanita hebat seperti Sarah & Shuib
Yes shuib dapat buktikan susah dia dulu..
Ada wanita yg trima dia seadanya buatkan dia nak buktikan sesuatu dia bukan shuib yg dulu..

Pada sarah yg dulu cari suami yg high taste spt mat salleh tapi tak bahagia..
Tapi pilih shuib yg pure dari kampung..
Mereka bahagia bersama..

Dulu Hanya Pelawak Biasa, Apa Pun Tak Ada, Selalu Diejek – Kisah Suka Duka Pencintaan Shuib Dan Siti Sarah Yang Ramai Tak Tahu

Aku tulis sambil rasa sebak..
Sbb mereka dan ramai lagi contoh2 org2 yg hebat bawak rumahtangga yg bagi inspirasi pada aku..

Nak cari wanita yg hebat sperti sarah..
Itu paling susah..
Dan nak cari lelaki yg berjaya tak lupa anak bini itu pun payah..

Semuanya terletak pada kisah silam yg bawa mereka untuk buktikan pada semua yg mereka dapat buat sesuatu untuk mengubah nasib mereka justeru dapat bagi inspirasi pada org lain yg tabik spring dgn usaha mereka itu..

Terima kasih sarah dan shuib…
Korang memang terbaik..
Dapat kiranya kite semua doakan mereka dpt peluang yg lagi satu untuk melengkapkan perkawinan yg mawardah bahagia hendaknya..

Kita jadi lelaki jgn rasa kita dah dpt isteri terima susah kita..
Dan kita hukum dia untuk terima sahaja..
Mereka nak lihat kemajuan kita..
Daya pimpinan kita nak bawak rumahtangga tu jadi lebih baik..

Dia terima kau dari kau moto demak..
Pastu xkan berbelas kawin kau nak isteri kau terima benda tu..
Mereka terima sbb mereka percaya kau lelaki yg boleh bawak kemajuan lepas tu…
Kalau kau mungkin dapat cari duit sikit untuk hantaran dan urus kawin…
Mereka secara automatik akan fikir kau akan dpt effort untuk cari nafkah untuk majukan rumahtangga.

Dari kosong rumah smpai la ade isi sikit2

  • Kau tak boleh sangka yg rezeki datang selepas nikah..
  • Bawak melayu pusaka yg didendang..
  • Rezeki xkan dtg bergolek..
  • Rezeki itu diraih..
  • Jadi kalau kau dah ade anak berpinak..
  • Tapi masih ckp rezeki kau setakat itu tanpa effort..
  • Buat radikal perubahan..
  • Takuk kau kat situ..
  • Isteri selagi bole sabar mereka akan sabar..

Jadikan kisah mereka ini pengajaran

  • Bagaimana rumahtangga tu boleh jadi kucar kacir..
  • Isteri ingkar atau pendam rasa..
  • Amik contoh bila mesin basuh kat rumah rosak..
  • Kau nak tolong basuh pun jgn haraplah..
  • Ape lagi pakai tangan..
  • Dan waktu tu kau tengah melepak dekat rumah dan ade org spt kau sedang cari duit lebih spt buat uber dan sebagainya..
  • Dan kau biarkan..
  • Sampai isteri kau jadi peram dan pendam perasaan sakit tu..
  • Mengeluh dgn kemiskinan..
  • Balik raya tgk sedara mara gelang emas smpai kelengan…
  • Dan kau cuma mampu ckp dgn isteri kau..
  • Kite susah buat cara susah..

Dulu Hanya Pelawak Biasa, Apa Pun Tak Ada, Selalu Diejek – Kisah Suka Duka Pencintaan Shuib Dan Siti Sarah Yang Ramai Tak Tahu

Memang rezeki allah tu luas.

  • Dah tetap rezeki kau tahap mana..
  • Tapi kalau isteri kau tgk kau kerja keras.
  • Hasil setakat tu je..
  • Isteri kau faham…
  • Mungkin isteri kau bantu kerja cari duit sama2..
  • Tapi bila dah senang sikit kau perambat buat benda tak paekdah..
  • Pasang bini no dua lah..
  • Main judi lah..
  • Lepak mamak berejam2 takde hala tuju..
  • Tak pun masih tak boleh move on dengan perangai bujang smpai bawak kekawin.

Isteri kerja kau bantai suruh isteri bayar semua

  • Pastu kau ckp kau mampu nak kawin lagi satu..
  • Lagi haprak cari perempuan luar dgn alasan isteri dah tak cantik..
  • Dah tak bergetah mcm dulu..
  • Pastu kau tak beli cermin tgk diri kau..
  • Hensem??
  • Yer isteri yg kau kata hodoh dan busuk tu yg mengurus kau…
  • Tak malu ke???

Tolong sedar semua tgk perkawinan shuib dan sarah nie sebagai pengajaran..
Baru org respect baru org nilai tinggi diri kau tu..
Smpai bila nak pusing2 salahkan pasangan tu penuh dengan kurang..
Yg engkau tu semua bagus dgn alasan haprak.

Kau bina jalan cerita rumahtangga kau dgn cara mcm nie…

Org akan respect..
Tapi kalau kau jadi mcm geng satu lagi..
Geng makan luar..
Selamanya org sumpah seranah kau lelaki tak guna..
Even kau dpt isteri baru yg cantik dan hebat.
Tapi kau tetap dilabel jantan tak guna mcm bekas suami kak pom pom tu..