Imbas Kembali Iklan Lama TV3 Oleh Sajat Yang Sangat Lain Sebelum Bergelar Jutawan

Kisah kejayaan Nur Sajat mungkin sudah tidak asing lagi bagi mereka yang gemar mengikuti perkembangan usahawan-usahawan tempatan.

Bagi yang belum mengetahui, Nur Sajat tidak bermula dengan latar belakang yang senang. Malah, dia dulu pernah bekerja disamping ibu bapanya ditapak pasar malam. Bagaimanapun, terdetik di hati Nur Sajat tekad untuk mengubah nasib keluarga ketika itu.

Perjalanan bisnes kosmetik Nur Sajat bermula apabila dia memulakan jenama kosmetik Let’s Cantik by Nur Sajat. Namun, langkah kejayaannya mula berputik apabila apabila dia menggunakan wang sakunya sendiri yang berjumlah RM500 untuk tujuan pemasaran viral.

Ketika itu, RM500 bagi Nur Sajat adalah jumlah yang besar memandangkan dia baru sahaja memulakan bisnesnya. Untuk setiap tapak kejayaan yang diperoleh, banyak halangan dan liku-liku yang terpaksa dihadapi oleh Nur Sajat termasuk tohmahan orang ramai terhadap fisikalnya

Imbas Kembali Iklan Lama TV3 Oleh Sajat Yang Sangat Lain Sebelum Bergelar Jutawan
Penat lelah Nur Sajat selama dua tahun berhasil apabila dia sekarang sudah bergelar jutawan muda di Malaysia.

Kini, nama Nur Sajat bukan sahaja berada di produk kosmetik, malah turut menempa nama dalam bidang kecantikan lain apabila turut membuka Pusat Kecantikan Nur Sajat Beautician yang terletak di Ampang dan Shah Alam.

Imbas Kembali Iklan Lama TV3 Oleh Sajat Yang Sangat Lain Sebelum Bergelar Jutawan

Tidak cukup dengan itu, Nur Sajat juga turut mengumumkan untuk membuat seminar bagi berkongsi pengalamannya berniaga sehingga berjaya. Seminar yang cuma dengan yuran terendah RM50 itu bakal menyaksikan usahawan muda tersebut berkongsi tips pemasaran efektif untuk usahawan-usahawan baharu.

Tahukan anda sebelum sajat jadi jutawan Malaysia, dia juga pernah menjadi watak dalam iklan yang pernah ditunjukkan dalam TV3. Apa keadaan Sajat sebelum dia jadi jutawan Malaysia? Lihat video di bawah dan tengok sendiri!! Dulu punya sajat memang tak sama dengan sekarang.. huhu

Pendapatan pengiklanan menyediakan sebahagian besar pembiayaan untuk kebanyakan rangkaian televisyen milik persendirian. Semasa tahun 2010, bilangan iklan telah berkembang dengan mantap, sementara pada masa yang sama, panjang masa setiap iklan dalam TV telah berkurangan.

Pengiklanan televisyen melibatkan dua tugas utama: mewujudkan iklan televisyen yang memenuhi piawaian penyiaran dan kemudian, meletakkan iklan di televisyen melalui masa pembelian media masa yang disasarkan yang mencapai pelanggan yang diinginkan.

Memang lain sangat dengan sekarang, tetapi tidak hairanlah, sekarang dah jutawan sudah tentu penampilan lebih fashionable kan, apa-apa pun tonton dulu dan bagi pendapat. selamat menonton.