Komando ini yang juga merupakan anak pelakon terkenal Malaysia kongsikan detik cemas beliau

Sebut sahaja komando Malaysia, semua pasti mengetahui dan memperakui tentang kehebatan dan keperwiraan mereka.

Angkatan yang terkenal dengan latihan fizikal yang sangat mencabar itu pastinya menimbulkan keterujaan dalam kalangan anak muda untuk menyertai mereka.

Komando ini yang juga merupakan anak pelakon terkenal Malaysia kongsikan detik cemas beliau

Dark, tall, handsome. Eh, bukan dia. Hehe.

Tak kurang juga ramai di antara kita yang ternyata tidak sanggup untuk menyertai barisan pertahanan negara itu.

Manakan tidak, bukan calang calang orang mampu bertahan di bawah sistem latihan ketenteraan yang sangat berdisiplin dan menuntut pengor banan yang sangat tinggi.

Hanya yang berjiwa kental sahaja mampu mengharungi dan menggalas amanah yang diberikan.

Sambil menghirup kopi O kaw disulam pula dengan cicahan biskut Hup Seng, admin menemui sebuah rakaman yang menceritakan tentang seorang anggota komando kita ini.

Dikhabarkan anak kepada A. R. Badul, seorang anggota Komando telah terselamat semasa latihan freefall. Payung lambat terbuka. Beliau hanya mendapat ced3ra ringan.

Semoga cepat sembuh wahai Pewiraku!

Inilah semangat yang takkan pernah pudar dalam jiwa. Walau apa pun takkan mudah mengalah.

Dengan wajah yang berlu muran da rah, beliau kelihatan tenang sahaja sambil menceritakan tentang pengalaman beliau.

Rupa-rupanya beliau terlibat dalam satu kema langan sewaktu melakukan latihan payung terjun. Katanya payung yang dipakainya hanya mampu dibukakan agak lewat daripada yang sepatutnya.

Apa lagi, dah dekat dengan daratan, memang mendapat la.

Apa apa pun syukur ke hadrat tuhan apabila beliau tetap selamat walaupun mengalami kecede raan  di bahagian muka. Nge ri jugak admin tengok. Nasib baik tak pitam. Hehe.

Admin teruskan lagi menghirup kopi yang sangat enak dilayan di waktu petang. Sambil sambil itu admin terfikir macam pernah kulihat wajah komando ini. Tapi di mana ya.

Ternyata kesegaran kopi yang dihirup tadi telah berjaya mengingatkan admin kepada seorang pelakon Malaysia yang terkenal iaitu Armaya Aman Ramlie.

Komando ini yang juga merupakan anak pelakon terkenal Malaysia kongsikan detik cemas beliau

Beliau yang lebih sinonim dengan nama glamour A R Badul merupakan anak kepada seniman negara A R Tompel dan merupakan abang kepada Adlin Aman Ramlie dan Amran Tompel.

Apa kena mengena cerita A R Badul dengan komando ni kan. Hehe sabar.

Rupa rupanya komando yang terlibat dengan kema langan tersebut adalah anak kepada pelakon yang terkenal dengan filem Oh Fatimah itu. Patut la handsome juga orangnya.

Ya, anak lelaki saya adalah komando VAT69. Dia juga dihantar ke Lahad Datu dan juga banyak misi di luar negara. Kerana itu, saya sangat faham perasaan keluarga tentera.

Komando ini yang juga merupakan anak pelakon terkenal Malaysia kongsikan detik cemas beliau

Tidak mengikuti jejak langkah datuk, bapa dan pakcik pakciknya, beliau menyertai angkatan tentera Malaysia.

Teringat pula admin yang bapa beliau sebelum ini pernah membintangi filem yang bertemakan ketenteraan iaitu Dar ah Satria dan Prebet Lapok. Itu la kan, siapa sangka lakonan bapa beliau diterjemahkan ke dunia realiti oleh anaknya sendiri.

Komando ini yang juga merupakan anak pelakon terkenal Malaysia kongsikan detik cemas beliau

Apa apa pun pada admin kedua dua mereka merupakan insan hebat yang berjaya dalam arena masing masing. Pastinya A R Badul dan keluarga bangga dengan karier anaknya.

Admin pula, nak sertai VAT69 tak cukup berani, cuma mampu ucapkan syabas, tahniah dan terima kasih kerana sanggup mempertaruhkan nya wa demi mempertahankan kedaulatan negara Malaysia.

Sumber dari LubokViral