“Lelaki begitu tu masih ada di muka bumi ini” – Ifan Seventeen

Rasanya semua sudah tahu akan kisah penyanyi lead kumpulan Seventeen, Ifan Seventeen yang baru-baru ni kehilangan bukan saja ahli kumpulan bandnya tetapi isteri tercinta dalam tragedi tsvnami Sulawesi.

Meskipun berbulan sudah berlalu, rasa sedih Ifan nampaknya masih lagi berbekas kerana dia masih memuat naik gambar kenangannya bersama si isteri, Dylan Sahara.

Sebelum menikah dengan Dylan Sahara, Ifan Seventeen pernah membina rumah tangga dengan wanita bernama Ghea Astrid Gayatri.

Kehidupan pernikahan Ifan Seventeen dan Ghea Gayatri yang sudah menyentuh tahun ke-6 hampir tidak pernah tersorot media.

Ifan Seventeen dan Ghea Gayatri menikah pada tahun 2006 lalu dan bercerai di tahun 2012. Meski bercerai, pernikahan Ifan Seventeen dan Ghea dikaruniai seorang putri.

Anak mereka itu diberi nama Rania Dzaqira. Putri Ifan dan mantan istrinya itu kini telah tumbuh makin besar. Meski masih anak-anak, Rania sudah memutuskan memakai hijab.

Hal itu juga nampak dari postingan Ifan Seventeen pada Sabtu (16/2/2019). Ifan Seventeen mengunggah potret Rania melalui Instagram Stories miliknya.

Dalam posting Ifan Seventeen itu, Rania memakai baju panjang dan hijab warna biru.

“Laki-laki gitu masih ada di bumi ini” – Ifan Seventeen

Demi untuk mengubati kesedihan Ifan, nampaknya netizen ada syorkan satu cadangan yang dilihat pelik tapi tak mustahil untuk melakukannya. 

“Saya sangat setuju kalau mas Ifan Seventeen dan mbak Juliana Moechtar bisa bersama dalam ikatan suci” 

Menerusi perkongsian di instastory Ifan sendiri, seorang netizen mengusulkan supaya penyanyi ini menikah dengan isteri teman-temannya. Antara yang paling kuat digosipkan ialah isteri arwah Herman Seventeen iaitu Juliana Moechtar.

“Laki-laki gitu masih ada di bumi ini” – Ifan Seventeen

“Allah menganugerahi kita otak supaya kita bisa berfikir” – Ifan 

Pun begitu, Ifan ternyata ada jawapan yang padu untuk diberikan kepada netizen tersebut sehinggakan membuat netizen lain yang membacanya terkedu seketika. Haa nak sangat kan? Dah mendapat! 

“Laki-laki gitu masih ada di bumi ini” – Ifan Seventeen

“Laki-laki gitu masih ada di bumi ini” – Ifan Seventeen

“Otaknya pasti half giveaway” 

Berdekah jugak admin baca komen-komen dari netizen berkenaan isu ini. Rata-rata netizen Indonesia kagum dengan kesetiaan dan sikap tenang Ifan menjawab macam-macam persoalan pelik daripada netizen.

“Laki-laki gitu masih ada di bumi ini” – Ifan Seventeen

Ini Reaksi Juliana Moechtar

Juliana Moechtar, istri mendiang drummer Seventen, Herman Sikumbang menjawab keinginan netizen yang mendoakannya berjodoh dengan Ifan Seventeen. Harapan itu muncul lantaran sebuah foto yang memperlihatkan kedekatan Ifan dengan dua buah hatinya.

Ditemui di kawasan Tendean, Jakarta, Khamis, 14 Februari 2019, Julianan mengatakan tak pernah terpikir untuk menjalin hubungan spesial dengan vokalis band mantan suaminya tersebut.

“Kalau kak Ifan sudah seperti abang aku,” kata Juliana.

Meski telah berpisah hampir dua bulan dari sang suami, Juliana mengaku masih berduka atas kepergian Herman. Dia sama sekali belum berpikir untuk mencari pengganti Herman yang telah memberikannya dua buah hati.

“Inikan keluarga dan masih berduka dan kehilangan. Jadi tidak mikirin itu,” ucapnya.

Menurut Juliana, harapan netizen agar dia berjodoh dengan Ifan Seventeen kemungkinan muncul karena rasa sayang fans.

Selain dekat dengan Ifan, Juliana menceritakan jika hubungan diantara kerabat personil Seventeen memang sangat dekat. Namun tak lantas kedekatan tersebut membuat mereka berpikir untuk menjalin hubungan selain dari pertemanan.

“Kita dekat semuanya, aku sama kak Bani, aku suka chat sama kak Andi juga soal kamera. Kita emang dekat semuanya,” tuturnya.

Admin rasa eloklah netizen jangan sibuk soal nikah kahwin orang lain. Doakan yang baik-baik je okay? 

sumber: lobakmerah