Connect with us

#pop

Baru je peguam tegur, Ini reaksi mengejut dari Eira. Bercucuran air mata

Selepas teruuk di keecam oleh pelbagai pihak, akhirnya Eira mula menyedari kesilapan dan mengeluarkan kenyataan ini

Assalamualaikum.

“Pertama sekali, Permohonan Maaf Secara Terbuka dari Eira ini dibuat berikutan terdapat Dua (2) Insiden yang tular ketika Eira membuat “Live” di Facebook Eira Azira di mana insiden pertama yang tular adalah berkenaan Restoran 35 di Melaka dan insiden kedua melibatkan kata-kata berunsur kesat iaitu (Body Shaming) terhadap individu/Pemilik Akaun Facebook yang bernama Suharnizan Md Sidek.

Jujur Eira katakan, SALAH TETAP SALAH. Sebagai individu yang jauh lebih muda Eira seikhlas hati memohon maaf sebab pada ketika itu Eira gagal mengawal emosi dan amarah sehingga tutur dan kata Eira telah menyinggung hati banyak pihak. Insiden-insiden tersebut telah menyebabkan ramai Follower Eira yang Eira sayang telah berkecil hati dan sekaligus timbul pelbagai salah faham dan prasangka buruk.

Beri Kesan Kepada Ahli Keluarga, Suami

Insiden yang tular ini juga telah memberikan kesan yang amat dalam pada seluruh ahli keluarga Eira, Sahabat², terutamanya Suami Eira dan Anak Eira Qalesya serta Agent² Klubna Laleh dan Miruku di seluruh Malaysia.

Eira secara peribadi sangat kesal dan berilah peluang pada Eira untuk Eira cuba memperbaiki diri Eira, tutur dan kata Eira pada hari-hari yang mendatang. In Shaa Allah

Permohonan maaf ini dibuat seikhlas hati Eira dan kepada kalian semua yang telah memberikan komen-komen Negatif terhadap Eira sejujurnya Eira telah berlapang dada dan maafkan semua. Kerana anda semua berhak untuk berasa kecewa dengan Eira. Keputusan Eira untuk tampil membuat permohonan maaf terhadap kedua-dua pihak ini dan juga memberi kemaafan untuk anda semua membuatkan Eira lebih tenang menghadapi ujian ini. In Shaa Allah

Eira berharap agar PEMILIK RESTORAN 35 di Melaka dan Pemilik Akaun Facebook SUHARNIZAN MD SIDEK serta seluruh ahli keluarga yang terkesan dengan perbuatan Eira dapat memaafkan kesalahan Eira yang dibuat samada secara sengaja mahupun tidak sengaja melalui posting “Live” di Facebook yang terlibat.

Akhir kata dari Eira,

“…Maaf adalah tanda keikhlasan selepas melakukan kesilapan. Kerana manusia tidak pernah lari dari melakukan kesalahan. Manusia tidak sempurna begitu juga saya Eira Azira..”

Wasalam. 15 September 2020

Assalamualaikum.Pertama sekali, Permohonan Maaf Secara Terbuka dari Eira ini dibuat berikutan terdapat Dua (2) Insiden…

Gepostet von Eira Aziera am Montag, 14. September 2020

Sampai 8 minit Influencer hiina fizikal org, sekali peguam ni tampil bersuara

Menerusi satu video yang tular yang menggunakan kata kata yang agak keterlaluan dari seorang influencer terhadap seorang follower, seorang peguam tampil memberikan kenyataan di ruangan facebook beliau.

Tidak cukup dengan kata-kata kurang enak didengar, influencer itu juga menunjukkan gambar gambar orang yang dikatakan di dalam video tersebut.

Menerusi hantaran dari peguam ini, puan ini memberitahu akan mengambil tindakan ke atas influencer tersebut.

Baru je peguam tegur, Ini reaksi mengejut dari Eira. Bercucuran air mata

“Apabila menonton video kata-kata mki hamun oleh seorang social media influencer terhadap seorang wanita, saya yang jadi naik angin.

” Setiap patah perkataan penuh dengan kata-kata mkian, hnaan, crcaan.

“Disamakan dengan seekor b4bi, ditunjukkan gambar yang div1ralkan beserta keluarga wanita itu. Dihna wanita itu sehna-h1nanya. Saya cuba mesej peribadi mangsa untuk sama-sama ambil tindakan. Bagus untuk pengajaran.

” Bagaimanalah orang begini masih lagi diangkat? Kalau beginilah ikon di sosial media, bagaimana pula pengaruh yang dibawanya itu?

” Sewaktu naik tadi ke pejabat tadi, saya lalu di sebelah dua orang yang sedang bersembang. Seorang lelaki Melayu dan seorang lelaki Cina.

” Sapaan lelaki Melayu, “Wah!U sudah betul-betul gemuk sekarang. Apa pasal makin gemuk sekarang? You mesti banyak sangat makan b4bi. Itu pasal gemuk. Banyak makan bab1 ke?”.

” Mungkin mereka hanya bergurau atau itu cara-cara sembang mereka tetapi masih saya rasakan cara sembang begitu tidak kena.

” Kalau terkena dengan sejenis manusia yang kaki sentap bagaimana? Boleh jadi punca bergaduh.

“Bayangkan kalau cakap-cakap begini menjadi ikutan majoriti masyarakat kita. Tidak berlapik, main pakai sembur, tidak manis.

” Dek kerana ramai ikon-ikon sosial media yang diangkat sehingga boleh menyebabkan normalisasi budaya memki hamun dan mencrut begini. Mereka rasa mki hamun itu hebat dan berani.

” Saya teringat video seorang wanita yang dikenali di sosial media, yang mem4ki hamun pengawal keselamatan kerana tidak dapat pelitup muka percuma. Sudah puas mengamuk dan menyumph seranah, akhirnya dia dapat pelitup muka.

” Adik wanita ini memuat naik di sosial media, rasa bangga ada kakak seperti ini. Betapa perbuatan wanita itu menyebabkan mereka memperoleh pelitup muka di akhirnya.

” Mesej yang saya lihat disini, mereka sampaikan hendak dapat sesuatu perlu mki hamun dan buat bising. Entah apa-apa. Fahaman yang salah pada generasi muda.

” Saya berharap sangat jenis begini tidak dipopularkan. Berhenti mempopularkan mereka ini.

Sumber:Nor Zabetha

Apa kata anda? Kongsikan bersama kami

Continue Reading

Trending