”Dah tuIar satu Langkawi tau” – Lenjan kereta sewa sampai duduk atas bumbung, koIam penuh tin ar4k, pengunjung h0mestay akhirnya terima p4dah

Pagi tadi tular di media sosial mengenai kelakuan  sekumpulan penyewa sebuah inap desa dan kereta sewa jenis Alphard ‘dilenjan’ oleh mereka sehingga mengundang kemarahan ramai.

RAKAMAN VIDEO DI BAWAH SEKALI

Menerusi video yang dimuatnaik oleh pengguna dikenali Andy Suffean Jr, dilihat beberapa lelaki sedang seronok mandi di dalam sebuah kolam yang dipenuhi dengan tin minuman keras. Bukan itu sahaja, mereka malah membuka lagu dengan kuat seolah-olah sedang berparti.

”Dah tuIar satu Langkawi tau” - Lenjan kereta sewa sampai duduk atas bumbung, koIam penuh tin ar4k, pengunjung h0mestay akhirnya terima p4dah”Dah tuIar satu Langkawi tau” - Lenjan kereta sewa sampai duduk atas bumbung, koIam penuh tin ar4k, pengunjung h0mestay akhirnya terima p4dah

”Dah tuIar satu Langkawi tau” - Lenjan kereta sewa sampai duduk atas bumbung, koIam penuh tin ar4k, pengunjung h0mestay akhirnya terima p4dah”Dah tuIar satu Langkawi tau” - Lenjan kereta sewa sampai duduk atas bumbung, koIam penuh tin ar4k, pengunjung h0mestay akhirnya terima p4dah”Dah tuIar satu Langkawi tau” - Lenjan kereta sewa sampai duduk atas bumbung, koIam penuh tin ar4k, pengunjung h0mestay akhirnya terima p4dah”Dah tuIar satu Langkawi tau” - Lenjan kereta sewa sampai duduk atas bumbung, koIam penuh tin ar4k, pengunjung h0mestay akhirnya terima p4dah”Dah tuIar satu Langkawi tau” - Lenjan kereta sewa sampai duduk atas bumbung, koIam penuh tin ar4k, pengunjung h0mestay akhirnya terima p4dah”Dah tuIar satu Langkawi tau” - Lenjan kereta sewa sampai duduk atas bumbung, koIam penuh tin ar4k, pengunjung h0mestay akhirnya terima p4dah

”Dah tuIar satu Langkawi tau” - Lenjan kereta sewa sampai duduk atas bumbung, koIam penuh tin ar4k, pengunjung h0mestay akhirnya terima p4dah”Dah tuIar satu Langkawi tau” - Lenjan kereta sewa sampai duduk atas bumbung, koIam penuh tin ar4k, pengunjung h0mestay akhirnya terima p4dah”Dah tuIar satu Langkawi tau” - Lenjan kereta sewa sampai duduk atas bumbung, koIam penuh tin ar4k, pengunjung h0mestay akhirnya terima p4dah”Dah tuIar satu Langkawi tau” - Lenjan kereta sewa sampai duduk atas bumbung, koIam penuh tin ar4k, pengunjung h0mestay akhirnya terima p4dah

Perkongsian itu menerima pelbagai reaksi di kalangan warganet di mana ramai mencemuh perbuatan tersebut yang dilihat telah merosakkan harta benda seseorang selain merosakkan nama sesuatu bangsa.

Pun begitu, ramai mengatakan ia adalah salah individu dan bukannya bangsa seseorang.

”Dah tuIar satu Langkawi tau” - Lenjan kereta sewa sampai duduk atas bumbung, koIam penuh tin ar4k, pengunjung h0mestay akhirnya terima p4dah”Dah tuIar satu Langkawi tau” - Lenjan kereta sewa sampai duduk atas bumbung, koIam penuh tin ar4k, pengunjung h0mestay akhirnya terima p4dah”Dah tuIar satu Langkawi tau” - Lenjan kereta sewa sampai duduk atas bumbung, koIam penuh tin ar4k, pengunjung h0mestay akhirnya terima p4dah”Dah tuIar satu Langkawi tau” - Lenjan kereta sewa sampai duduk atas bumbung, koIam penuh tin ar4k, pengunjung h0mestay akhirnya terima p4dah”Dah tuIar satu Langkawi tau” - Lenjan kereta sewa sampai duduk atas bumbung, koIam penuh tin ar4k, pengunjung h0mestay akhirnya terima p4dah”Dah tuIar satu Langkawi tau” - Lenjan kereta sewa sampai duduk atas bumbung, koIam penuh tin ar4k, pengunjung h0mestay akhirnya terima p4dah”Dah tuIar satu Langkawi tau” - Lenjan kereta sewa sampai duduk atas bumbung, koIam penuh tin ar4k, pengunjung h0mestay akhirnya terima p4dah

Untuk makluman, pihak polis sedang mengesan seorang lelaki yang dipercayai mabuk dan berkelakuan tidak senonoh di tempat awan di sekitar pulau peranginan itu.

Hal ini dimaklumkan sendiri oleh Ketua Polis Daerah Langkawi, Asisten Komisioner Shariman Ashari selepas tularnya video lelaki berkenaan duduk di atas bumbung sebuah kereta pelbagai guna (MPV).

Kes disiasat di bawah Seksyen 21, Akta Kesalahan Kecil 1955 kerana mabuk dan berkelakuan tidak senonoh di tempat awam.

“Sekarang saya dah faham mengapa sesetengah owner rumah sewa/owner homestay tidak mahu menyewakan premis mereka kepada geng2 ni..kerana sesetengahnya perangai mcm beruk. habis yg lain juga kena bahangnya..malahan ada di kalangan geng depa ni tak mahu bagi sewa pada gengnya sendiri..sangat berisiko tinggi untuk rugi dan tidak mahu menghadapi masalah..” – Halim Zaman

“Pernah org org ni stay hotel depan rumah ya allah dia punya party 1.90 sampai ke pagi menjerit² melalak tah hapa²..esok tu housekeeping kemas penuh satu beg plastik besaq tin arak…uiii dia pya party mcm pergi las vegas oooo…langkawi jew” – Zerry

“malaysia ada 2kilang arak,selagi tak ketatkan pengeluaran arak ni selagi tu la tak selesai masalah mabuk nyusahkan org ni,kerajaan sila ketatkan kuantiti pengeluaran arak sebulan,jangan kije pikir nk makan cukai je smpai menjejaskan keharmonian negara,rokok blh ketat undang2 tak arak xboleh,malaysia ni hasil byk,klu tadbir urus cekap dan amanah 2kilang ni xde pun xpe” – Farid Aziz

”Dah tuIar satu Langkawi tau” - Lenjan kereta sewa sampai duduk atas bumbung, koIam penuh tin ar4k, pengunjung h0mestay akhirnya terima p4dah ”Dah tuIar satu Langkawi tau” - Lenjan kereta sewa sampai duduk atas bumbung, koIam penuh tin ar4k, pengunjung h0mestay akhirnya terima p4dah ”Dah tuIar satu Langkawi tau” - Lenjan kereta sewa sampai duduk atas bumbung, koIam penuh tin ar4k, pengunjung h0mestay akhirnya terima p4dah ”Dah tuIar satu Langkawi tau” - Lenjan kereta sewa sampai duduk atas bumbung, koIam penuh tin ar4k, pengunjung h0mestay akhirnya terima p4dah ”Dah tuIar satu Langkawi tau” - Lenjan kereta sewa sampai duduk atas bumbung, koIam penuh tin ar4k, pengunjung h0mestay akhirnya terima p4dah ”Dah tuIar satu Langkawi tau” - Lenjan kereta sewa sampai duduk atas bumbung, koIam penuh tin ar4k, pengunjung h0mestay akhirnya terima p4dah ”Dah tuIar satu Langkawi tau” - Lenjan kereta sewa sampai duduk atas bumbung, koIam penuh tin ar4k, pengunjung h0mestay akhirnya terima p4dah ”Dah tuIar satu Langkawi tau” - Lenjan kereta sewa sampai duduk atas bumbung, koIam penuh tin ar4k, pengunjung h0mestay akhirnya terima p4dah

TONTON VIDEO DI BAWAH:

Sumber OMM

Check Also

Sangka Ibu S4kit ‘Tertidur’, Anak KeciI TerIena Disisi Jasad Ibu Yang TeIah Tiada

Dugaan setiap insan itu pelbagai. Ada yang sudah diuji sedari kecil lagi sehingga mereka membesar …

Leave a Reply

Your email address will not be published.