“Jam Kalau Pad4m, Saya Fikir Nak Bu4ng Jam, Tapi Takde Duit” – Baha Agraban Mula Dikenali Ramai, Pergi PPV Pun Ramai Yang Nak Dengar Kata-Katanya

Jejaka yang dikenali ramai apabila tul4r di media sosial kerana kata-katanya yang membuat ramai terhibur. Jejaka ini dikenali ramai dengan panggilan ‘Baha Agraban’ atau ‘Abang Kimia’. Kata kata Baha dalam setiap percakapannya selalu mempunyai keyakinan tinggi dan itulah sebabnya mengapa ramai yang meminati untuk mendengar ucapan daripadanya.

“Apabila jam mati, saya merasa seperti membuang masa” – Baha kini diketahui oleh banyak orang, malah banyak yang pergi ke PPV dan mendengar kata-katanya

 

“Jam Kalau P4dam, Saya Fikir Nak Buang Jam..” – Baha Kini Sudah Dikenali Ramai, Pergi PPV Pun Ramai Yang Denagr Kata-Kata Nya

Menerusi entri terbaru Baha dalam platform Utube nya dengan kapsyen:

“vlog baha ( agraban )pergi vaksin..dah jadi artis ke?…”

Lihat juga apa kata orang ramai pada video tersebut:

“Banyak pengajaran kita boleh belajar dari baha dan kisah hidup dia.. semoga Allah merahmati kita semua..”

“Seb4k bila dengar baha cakap dia taknak adik dia beli hp sebab adik dia bukan bapak dia. Sebnarnya maksud dia tu dia taknak adik dia sus4h untuk dia. Dia taknak adik dia keje susah² utk senangkan dia sebab dia yg sebenarnya nak senangkan keluarga dia. Tapi sebab keadaan dia sekarang tu ayat dia ckp tu jadi terabur. Tapi kalau kita yang normal ni kita dengar dan faham dari mata h4ti kita boleh faham maksud dia apa. Semoga Allah pelihara baha mana je baha berada, semoga lekas pvlih dari der1ta yang dirasai, semoga dilimpahkan rezeki seperti air yang mengalir supaya baha dan keluarga dapat hidup senang. Amiiinnn Ya Mujib…”

“Bagi aku, Aku tertunggu tunggu apa yang Baha cakap. Lepastu aku akan tafsirkan disisi lain. Sebab kadang² ada yang tersirat apa yg Baha ucapkan…”

Namun siapa sangka, sebenarnya Baha ni ada 1001 kisah sedih yang menimpanya.

“Jam Kalau P4dam, Saya Fikir Nak Buang Jam..” – Baha Kini Sudah Dikenali Ramai, Pergi PPV Pun Ramai Yang Denagr Kata-Kata Nya

Sebelum ini, adik perempuannya berkongsi melalui akaun @sayatiarachannel, dia menjelaskan bahawa abangnya seorang yang pandai dan berniat untuk menyambung pelajaran ke peringkat lebih tinggi. Pun begitu, dia terp4ksa melupakan hasrat disebabkan mas4lah yang menimpa di samping dia perlu meny4ra keluarganya.

Jelas tiara lagi, dulu mereka adik beradik tinggal dalam keadaan yang agak senang tetapi semuanya hilang apabila rumah mereka terp4ksa dilelong. Keadaan mereka yang sus4h itu, membuatkan Baha yang juga merupakan abang sulung terp4ksa mencari jalan nak bagi adik-adiknya makan sampaikan dia perlu keluar cari ubi kayu untuk dimakan.

Disebabkan memegang tanggungjawab sebagai ketua keluarga, Baha lakukan banyak pekerjaan seperti ambil upah cuci pinggan dan bekerja di kedai makan.

Tapi paling mengejutkan, apabila Tiara memberitahu bahawa Baha memb4kar semua sijil sekolahnya yang dah lama dikumpul disebabkan terl4mpau kec3wa tak dapat nak sambung pelajaran.

Walaupun dia kec3wa, tapi dia tetap bertanggungjawab dan meminta adik-adiknya untuk terus menyambung pengajian ke tahap lebih tinggi.

Dari kisah Baha ni kita boleh belajar, jangan mudah menilai seseorang tu sebab kita takkan tahu apa sebenarnya yang dia ada selama ni. Jangan lupa komen yang baik baik sahaja.

Check Also

Pulau Batu Puteh: Sultan Johor Bertitah Tindakan Tegas Mesti Diambil Ke Atas Pihak Lakukan Kecu4ian, Sekali Dr Mahathir Jawab Balik

KUALA LUMPUR: Perbandingan Pulau Langkawi dengan Pulau Batu Puteh adalah sesuatu yang tidak wajar, kerana …

Leave a Reply

Your email address will not be published.