Connect with us

#vvip

Inilah Penawar Semulajadi K4nser Tiroid

Terdahulu, seorang pengguna Facebook telah berkongsikan berkenaan rawatan penyakit hanya dengan menggunakan herba-herba yang mudah didapati di sekitar kawasan Malaysia.

“Pokok jarum 7 bilah ni saya pernah baca awal-awal tahun 80-an di dalam buku Mastika. Seorang perempuan berbangsa Cina mengidap penyakit kanser. Dia amalkan dengan kesip di bawah lidah dan berjoging setiap hari.

Daun ni berlendir bila dikunyah. Tapi penuh khasiat. Dengan izin ALLAH k4nsernya sembuh dalam waktu satu bulan sahaja.

“Lepas keluar mastika, esok pokok tu habis dicari semua orang. Pokok ni senang dibela. Bila kawan-kawan yang tahu khasiatnya berkongsi cerita, timbul perasaan nak mencuba khasiatnya sendiri.

Tambah pula daun ini kalau sudah dikeringkan kalau dijual di kedai ubat boleh mendapat ratusan ringgit, itu yang rebus sendiri.“

Demam
“Antara pengalaman saya, bila badan rasa cam nak demam, saya rebus dalam tujuh atau lapan helai dan minum. Alhamdulillah, tak jadi demam.

Bisul
“Bila ada bisul atau bengkak-bengkak di sekitar tubuh badan, saya tumbuk daunnya dan letak sedikit air dan letak ditempat yang bisul. Alhamdulillah, bisul atau bengkak dibadan pun hilang.

Tapak kaki sakit
“Kalau saya rasa tapak kaki mula sakit, bisa bila menapakkan kaki, saya gunakan daunnya sebagai detox. Ambik daun banyak-banyak, letak air dan blend.

Belendir. Cari stoking yg lama, tuang dalam stoking dan pakai. Bungkus kaki tadi ngan plastik dan baring.

Sedapnya rasa bila dia mula menyedut toksid. Terasa berdenyut tapak kaki. Biarkan dalam sekitar 30 minit hingga ke satu jam.

Sementara itu boleh rehat-rehat. Lepas itu cuci kaki dan kesannya membuatkan kaki berasa ringan.

Sakit lutut
“Agak-agak tak sihat, saya rebus sahaja daun ini. Dan Solat Dhuha jangan tinggal. Itu sahaja penawar saya.

Kalau lutut saya sakit, saya akan ’blend’ daun dan balut ngan tuala di kawasan lutut. Alhamdulilah, berkesan untuk saya.

K4nser
“Saya menghidap k4nser tiroid. Sekarang saya cuba ‘blend’ dalam dua atau tiga helai bersama sebiji epal hijau.

Alhamdulillah, kesan bengkak akibat tiroid di leher semakin menghilang. Saya tumbuk daun tu, letak di kain tudung yang tak pakai dan lilit di leher. Bengkak semakin susut menghilang.

Sakit kepala
“Kalau saya sakit kepala, saya ’blend‘ daunnya dan bungkus di kepala dengan tuala. Hasilnya memang melegakan.

Lepas itu cucilah rambut bersih-bersih. Memang lega. Lagi-lagi kalau kandungan kolestrol tinggi, ada bisul-bisul kecil kat kepala, itu sahaja kaedah saya buat.

Bengkak buah d4da
“Pernah bengkak buah d4da. Sakit. Menangis-nangis. Tak leh sentuh. Sampai timbul urat-urat kehijauan.

Gi klinik doktor kata urat tegang. Nanti baik sendiri. Balik saya ’blend’ daun ni dan tuang dalam tuala. Tekap di bahagian dada.

Alhamdulilah, hilang kesan bengkak dan sakit. Saya tak tahu lah sesuai atau tidak pada orang lain.

Tapi ni lah yang saya buat untuk mengubat diri sendiri. Semua tu terjadi dengan izin ALLAH. Kita usaha je. Tak salah mencuba.

* Pokok ni berduri.
* Durinya panjang dan tajam. Hati-hati.
* Ada yang bunga kuning dan oren.

“Orang Cina selalu akan rebus yang kering buat minum teh. Yang ini saya ’blend’ dan masukkan kedalam stoking. Masukkan kaki kedalam stoking dan bungkus dengan plastik.

Jadi detox yg baik. Nak tahu khasiat dia, boleh Google. Lain tempat lain namanya. Saya kongsikan apa yg saya dah cuba. untuk orang lain, saya tak tahulah serasi ke tidak“

Untuk kalian yang ingin mencuba, tidak salah jika tidak berkesan. Ini kerana semua ketentuan itu hanya berlaku dengan izin Tuhan. Doa banyak-banyak dan In Shaa Allah berkesan.

Continue Reading
1 Comment

1 Comment

  1. Noorafizah binti ladjukan

    Ogos 19, 2020 at 4:03 pm

    Eya memang bagus ne pokok ne sia suda pernah cuba. Adik sia dulu selalu sakit susunya sampai pengsan nasib ne pokok mama sia ada tanam sia ambik dua helai daun nya pas tu dipanas2 sedikit tidak panas betul lepas tu sia simpan di susu adik sia Alhamdulilah berapa minit kemudian adik sia sedar suda..

Leave a Reply

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Trending

    Tersilang akar ada tunasnya, Melingkar sabut kenal umbinya