Kagum Dengan Cerita Seorang Peniaga, Nad Zainal Bawa Anak Berub4t Ekz3ma Di Tapah

Pelakon Nad Zainal mended4hkan anak perempuannya, Budi Kalsom mengalami mas4lah ekz3ma. Sekadar info, ekzema yang dikenali juga sebagai at0pic dermat1tis (kulit) biasanya terjadi pada bayi dan kanak-kanak.

Jumpa hamba Allah baik hati

Menurut Nad, 32, dia membuat keputusan untuk membawa puterinya itu berub4t di sebuah klinik yang terletak di Tapah, Perak.

Ceritanya lebih lanjut, dia gigih untuk menempuh perjalanan jauh selepas mendengar kisah seorang individu yang juga mempunyai anak mender1ta penyak1t yang sama.

Hendak dijadikan cerita, semalam ketika berjalan-jalan keluarkan pelvh, singgah Titiwangsa dan terjumpa dengan seorang hamba Allah yang baik hati. Dia berniaga di sana.

Kata hamba Allah itu, anaknya ketika bayi mengal4mi mas4lah ekz3ma kr0nik sehingga bern4nah. Kakinya naik h4ncur ak1bat ecz3ma sehingga doktor memberi am4ran jika tidak dit4han di hospital, kaki boleh dip0tong.

Anaknya kini sudah dewasa dan bebas ekz3ma. Sempat dia tunjuk kesan parvt lama ak1bat tab1at mengg4ru anaknya itu, Saya kagum dan tidak berlengah untuk membawa Som ke sini (Klinik Jaya).

Servis terbaik

Dalam pada itu, pemilik nama Farah Nadia Zainal Abidin kagum dengan servis yang diberikan oleh doktor dan jurur4wat yang menjalankan pemeriksaan lengkap walaupun klinik tersebut hanya terletak di kawasan pekan.

Pelakon drama Takdir Yang Tertulis itu juga memberitahu ekzema anaknya yang berusia setahun itu tidak berada di tahap yang membimbangkan.

Doktor Sundra memang baik. Walaupun cuma sebuah klinik yang terletak di pekan, servis yang diberikan memang terbaik.

Selalunya penerangan yang diberikan doktor cuma sekitar lima hingga 10 minit, tapi di sini lama betul. Doktor siap periksa guna lampu, sapukan antibiotik, beri risalah dan berbual panjang.

Kos rawatan mengikut tahap ekzema. Doktor kata, keadaan Som tidaklah tervk, cuma jangan dibiarkan sehingga mel4rat.

Sekadar info, Nad bernikah dengan Faliq pada 18 Disember 2015. Hasil perkahwinan tersebut, pasangan ini turut dikurniakan seorang anak lelaki yang kini berusia enam tahun iaitu Fahad Ibrahim.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Johodaily

sumber: OHBULAN

Check Also

Beza Jarak Usia 18 Tahun, Wanita Akhirnya Berjodoh Dengan Suami Walau Banyak Kali ‘Rejectt’

Betul lah kata orang, jodoh tidak mengenal usia seseorang Walaupun kita lihat ramai yang bertemu …

Leave a Reply

Your email address will not be published.