Badan Bini Bau Busuk. Berat Dari 50kg Jadi 80kg. Lepas Aku Like Gambar Awek Cun Di FB, Dia Jadi Kurus Balik.

Setakat ni aku tak ada masalah rumah tangga.. Syukurlah… Cuma Sejak kebelakangan ni kan.. Aku selalu dengar bini aku membebel.. Sebab kes2 suami curang.. bini curang.. Katanya dia takut.. dia selalu pesan dengan aku. ..

Kata nya “Abg.. jangan duakan sayang .. Jangan tipu2 sayang.. ” muka dia sedih je min.. kuat betul pengaruh drama ni.. Hahahah.. Tapi bini aku tak tahu.. Yang sebenarnya aku memang takkan duakan dia.. Sebab dialah wanita terbaik dalam hidup aku.. Selepas mak aku…

Tahun 2010.. aku berkenalan dengan bini aku.. Dia kerja pentadbiran dalam kilang.. Aku pula bekerja operator dalam kilang.. bini aku memang lawa min.. kulit putih, hidung mancung.. aku jatuh cinta tapi aku tak berani luahkan.. aku ni dah lah tak hensem.. kerja kilang lagi..Hahahaha..

Tapi sebab tak nak lepaskan.. aku luahkan pada dia… lemah lutut min.. Sebab dia bagi tau dia pun suka aku.. rasa nak tonyoh2 kepala sendiri pun ada.. Hahaha.. Aku Terkejut.. Tak tahu pula selama ini makcik aku selalu cerita pasal aku pada dia.. sebab kami ni tinggal dalam satu kompleks yang sama..

So dia selalu jumpa mak cik aku.. sejak hari tu.. kami pun kapel.. korang selalu kata semua perempuan nak kikis duit je kan.. tak.. bini aku tak macam tu.. aku kapel dengan bini aku.. satu sen duit aku pun dia taknak.. Katanya mak dia larang ambil duit lelaki.. hati aku makin kuat min.. Sebab bagi aku ini lah perempuan aku nak..

Aku kapel dengan bini aku… serius aku takde ape2.. Motor pun takde.. Gaji aku berapa je.. dia terima aku min.. padahal kalau org tengok kami.. macam langit dan bumi.. pernah sekali tu.. bini aku bergurau.. Katanya “dah gaji kan.. belanja lah kredit rm5.. ”

aku pun ape lagi.. pergi belikan dia.. Orang tak pernah mintak ape2.. So bila dia bagitahu macam tu.. Aku rasa suke semacam.. Hahah.. tapi dia taknak ambik.. mati2 dia kata dia bergurau.. taknak.. aku paksa dia kata taknak jugak.. sebab nanti terbiasa ambik duit lelaki katanya.. Lagipun kami kapel je.. Hampa aku min.. Hahaha..

Awal tahun.. 2012 Dia bagitau aku min.. Dia nak berhenti keje.. Aku takut.. sebab dia kata nak sambung study.. Sebab masa tu umur dia baru masuk 23.. nantu dia jatuh hati dengan lelaki lain macam mane..

aku tak buang masa.. Aku bawak keluarga aku pergi lamar dia.. dia terima min.. terus tak jadi sambung belajar.. Kami kahwin.. Simple je.. nikah.. Kenduri biasa je.. Selama kami kawin.. dia tak pernah min nak tu.. nak ni.. dia hidup sederhana.. Janji makan minum semua ade..

Dia mengandung pun dia tak cerewet sangat.. biarpun aku tau teruk keadaan dia dah serupa Kak Limah pun ade min.. sampai anak pertama kami lahir… badan dia gemuk berair.. Org yg aku kenal dulu kurus.. putih, wangi.. dah takde min..

Sebab dia tak fikir diri dia.. Dia cuma fikir anak aku dengan aku je.. Jaga makan pakai kami.. Badan dia busuk.. Sbb dia suke makan.. dia rajin masak.. Kalau aku keluar min.. Aku bawa balik ape2 jenis Makanan tak kira ape.. dia punya suke.. Hahahah.. Dia tak suke emas ke.. shopping ke.. Jalan2 makan angin dia taknak.. bukan sebab dia tau aku tak mampu.. sebab Dia Mmg tak suke..

masa badan dia gemuk aku jauhkan diri dari dia bayangkan dari 50kg ke 80kg Aku sayang Dia.. Tapi aku tak berani tegur min.. nanti dia kecik hati.. Keadaan tu berlanjutan min.. Sampai anak aku masuk 4tahun.. Tapi aku tak curang.. Aku setia jugak..

aku pesan kat diri aku.. jangan buat hal.. dia dah ckup baik terima aku yang tak ade ape2 ni.. Lagipun aku tau.. dia tak sengaja min.. dia terlalu focus jaga aku dengan anak kami.. Smpai diri dia terabai..

Satu hari tu dia nangis.. aku tanya kenapa dia kata dia dah tak cntik.. aku tak suke dia lagi.. aku terkejut.. menggelabah aku min.. aku tanya kenapa cakap macam tu.. dia kata dia nampak aku like gambar perempuan cantik.. dia suruh aku terus terang min.. aku apa lagi.. pujuk2 dia.. aku pun dah lupa ape aku cakap.. Hari tu aku tak masuk keje.. sebab pujuk bini aku.. Hahahaha..

sejak kes like gmbar tu.. bini aku focus bersenam.. Dia jaga diri dia.. diet min.. petang2 balik keje aku jaga anak aku dia pergi jogging.. Ambik ko.. 3 bulan je.. diet sihat.. dia kembali seperti zaman anak dara dulu.. wajah ayu dia masa mula2 kenal dlu..Hahaha..

Aku ape lagi.. geram je tengok dia.. dua bulan kemudian dia mengandung.. awal bulan ogos 2017 lahir anak ke2.. Lelaki.. lupa bagitau.. Anak first aku dulu pun lelaki jugak.. So dah ade 3 lelaki dalam hidup dia.. Tapi dia tak macam dulu.. Sekarang dah masuk 5 bulan dia bersalin.. Dia jaga body dia.. lawa je.. Wangi je..

dia tak nak jadi macam sebelum ni lagi..dah tu sekarang ni dia tengah aktif belajar makup pulak.. dia tak masak lagi mcm dulu.. sekarang mekap.. tapi makan minum aku dgn anak anak .. masih terjaga.. dia tak abaikan..Hahaha..

Makin lawa bini aku ni.. Tapi itulah.. makin menjadi2 garang bini aku.. membebel je.. dia membebel tu sebab salah aku jugak.. Haha.. aku tak nafikan..

Korang semua.. doakan aku dengan bini aku bahagia hingga ke akhir hayat kami ok.. buat semua lelaki sejenis aku ni.. Kalau bini tu dah terima kita seadanya.. Jangan lah buat bukan2.. jangan curang.. bini gemuk ke busuk ke.. bukan alasan untuk curang..

aku dulu like bukan suke.. like sebab tu member sekolah aku.. Hahahah.. sekarang aku cume ade motor.. kete takde lagi.. Keje kilang je.. tak mampu.. Hahaha.. bini aku tak keje.. dia kata dah kahwin.. hidup dia untuk aku dengan anak2 je..

abang doakan syurga tempatmu nanti isteriku.. maaf.. ayat tak tersusun.. aku tak pandai sangat nak susun ayat..hahahah.. ni kalau dia baca ni.. Hahaha.. mene jeling manja ni.. Hahaha…

Sumber dari Belalang Kunyit