“Mak berambu$ sekarang, malam ni jugak. Dengan laki aku pun kau buat hal”.

Assalamualikum min, maaf ya tolong hide profail kawan saya ya, saya mau cerita pengalaman saya yang baru saja terjadi, saya sudah anak ke 3 dari 3 orang adik beradik, saya telah bekhawin dengan seorang lelaki yang agak baik sopan santun dan beagama juga solat 5 waktu, saya dan suami baru mendiri kan rumah tangga selama 1 tahun.

Kami mempunyai sebuah rumah di sini dan kebetulan ibu saya hanya tinggal sendiri sebab bapa saya sudah tiada, dan adik beradik yang semua sudah kahwin dan tinggal di rumah masing2.

saya sebagai anak bungsu yang rapat sama ibu saya, jadi saya ajak ibu saya tinggal sama saya di sbb kan takut apa2 terjadi sma ibu saya kalau tinggal sendiri, dari awal kami khawin ibu memang tinggal sama kami.

Pada 2 minggu yang lalu saat saya sedang lena tidur saya terjaga dari tidur dan saya sedar yang suami saya tiada di sebelah saya, waktu tu tengah malam dan hujan, hbis tu dalam mata yang agak layu2 lagi saya tercari2 suami saya.

saya fikir suami saya pergi tandas so saya pun bangun laa mau ke tandas sekali, waktu saya bejalan tu saya terdengar suara mcm suami istri tengah ber ehem2 dari bilik ibu saya

Kebetulan jalan menuju tandas tu lalu depan bilik ibu saya, dan saya pun tidak jugak hirau tu suara saya buat bod0h jak, terus saya jalan ke tandas cari suami saya, tengok2 tiada pula saya punya suami.

last2 terfikir sudah yang bukan2, dalam otak saya nie bercampur aduk sudah, jadi saya terus pergi bilik ibu saya pasal tidak puas hati dengar suara tu,

Last2 smpai depan pintu, saya buka pelan2, dan saya tengok la 2 badan manusi yang tengah dalam dilema seperti pengantin baru . Punya la saya terkejut dan tidak mampu cakap apa2 pun

saya marah geram sakit hati semua becampur aduk, dengan kaki yang tidak bermaya dan mulut yang begeletar, saya dengan sekuat upaya juga melawan saya teriakkk sekuat hati saya.

Saya sakittt sangat2 sakittt dengan perilaku dorang, saya usir ibu saya malam itu juga saya usir suami saya dan saya minta cerai, hati saya betul2 hancur, ada kah saya derhaka kepada ibu saya?

Ada kah saya derhaka kepada suami saya?, saya lempar baju dorang ketanah, saya sudah tiada kekuatan, dan sekarang saya sudah keluar rumah.

Saya pergi jahu sejauh yang saya boleh, sakit betul2 kecewa, kami masih dalam urusan peceraian, dan ibu saya, saya tidak tau mana, saya betul2 jijik sama dorang saya betul2 sakitt ya Allah,

kawan2 tolong bagi saya nasihat dan semangat, harap2 suami di luar sana tolong jangan jadi settan betopeng manusia sama seperti ibu. – KRT