Memalvkan! Shiha Zikir pernah kena ‘sound’ dengan pelakon senior… Akhirnya kini jadi kawan rapat

MEMULAKAN kerjaya seni sebagai seorang penyanyi dan kemudian bergiat aktif berlakon, Shiha Zikir mendedahkan dia pernah menerima tegvran daripada seorang pelakon senior yang meragui bakatnya di hadapan kamera.

Cerita Shiha atau nama sebenarnya Nurshiha Mohd Zikir, 35, dia terkejut apabila dit3gur di hadapan orang ramai namun ketika itu dia memahami situasi dirinya sebagai seorang pendatang baharu.

“Memang terkejut dan malu apabila dia ‘sound’ saya depan orang ramai. Bagaimanapun saya hanya berdiam sahaja kerana faham itulah perasaan seseorang apabila melihat budak baharu.

“Kalau ikutkan diri saya yang sepuluh tahun dahulu memang seorang panas baran dan mungkin boleh menjawab ketika itu, namun saya belajar untuk lebih tenang.

“Sebenarnya itu adalah persepsi dia sahaja. Kalau kita tidak layan, ia tidak akan jadi lebih teruk. Akhirnya kami menjadi rapat di lokasi penggambaran,” katanya kepada mStar.

Shiha ditemui semasa sidang media drama terbaharu lakonannya berjudul Ada Apa Dengan Saka untuk siaran slot Diandra di TV3 yang turut menampilkan pelakon Syazwan Zulkifly.

shiha 3

Shiha tidak mahu ambil serius kata-kata yang mempertikaikan penglibatannya dalam pelbagai bidang seni.

Melihat kepada perkembangan kerjaya seninya sejak menyertai program Mentor 5, Shiha merupakan antara selebriti yang berani mencuba pelbagai bidang termasuk lakonan, pengacaraan dan terbaharu sebagai penyampai radio.

Bersedia meneroka semua bidang seni, Shiha bagaimanapun berkata dia masih lagi selektif memilih tawaran dan tidak menerima sesuatu tugasan yang dianggap sukar.

“Apa pun tawaran yang datang saya akan pilih dahulu. Saya tidak akan terima jika rasa tidak selesa atau kurang yakin untuk memberikan yang terbaik.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Shiha Zikir (@shihazikir)

Kalau ikutkan diri saya yang sepuluh tahun dahulu memang seorang panas baran dan mungkin boleh menjawab ketika itu

SHIHA ZIKIR

PENYANYI/PELAKON

“Contohnya seperti tawaran berlakon… saya akan tanya dahulu watak dan jalan cerita. Kalau ada yang tak boleh buat memang saya akan tolak kerana setiap kerja saya mahu lakukan sehabis baik,” katanya.

Bercakap mengenai drama Ada Apa Dengan Saka, Shiha berkata dia tidak menyangka watak diberikan memerlukan dirinya menjadi seorang yang serius meskipun jalan cerita berbentuk komedi.

shiha 1

Gandingan Shiha dan Syazwan dalam drama Ada Apa Dengan Saka.

“Berhari-hari saya hafal skrip dan faham ia sebuah drama komedi. Jadi rasanya memang tidak ada masalah untuk berlakon kerana saya juga seorang yang kelakar dan boleh jadi diri sendiri.

“Bagaimanapun apabila hari pertama penggambaran, pengarah beritahu watak saya adalah seorang yang serius dan babak komedi pula dibawakan oleh pelakon yang lain.

“Itulah antara cabaran sepanjang penggambaran kerana saya perlu ubah karakter pada hari pertama di lokasi,” ujarnya.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Johodaily

sumber: mStar

Check Also

Achey Mohon D0a Orang Ramai, Ini Keadaan Terkini Isteri Achey SeIepas Buat Pembed4han Hari Ini

Bintang Muzikal Lawak Superstar 3, Achey memaklumkan isterinya Nor Hasanah Yahaya selamat menjalani pembedahan untuk …

Leave a Reply

Your email address will not be published.