Wanita Ini Baru Jer Dedah Mengapa Mnta Crai Dan Dia Tidak Cvrang Pun, SekaIi Kantoi Cerita Sebenar

Sejak beberapa hari lalu, tular satu rakaman di media sosial menunjukkan seorang wanita yang ingin melepaskan kerinduan ke atas anak tersayang tetapi dihaIang oleh bekas suaminya semasa kes berlangsung di mhkamah.

Brikutan itu, terdapat segelintir pengguna media maya menvduh wanita berkenaan mungkin berlaku cvrang sehingga hak penjagaan anak diserahkan kepada bekas suaminya.

Tampil membela diri, wanita tersebut menjelaskan serba sedikit bahawa dialah yang meminta permohonan fas4kh melalui proses pengadilan di mhkamah atas sebab-sebab tertentu.

Dedah apa yang berlaku, kantoi cerita sebenar

Melalui posting di laman Facebook, ‘Rias Jelita’ berkongsi rakaman vdeo mendkwa yang bekas suami telah memaksa kedua anak lelakinya meminum racu.n ketika dia membawa diri pulang ke kampung pada tahun 2017.

” Lihat dan fikirkan macam mana keadaan anak saya bila dipaksa minum racu.n hanya kerana bapaknya nak paksa saya balik untuk jadi isteri dia.

” Sebab tulah anak-anak terlalu takvt pada bapaknya sampai nak tengok saya pun takvt.

” Ramai yang nak tahu kan, ramai yang cakap anak pun nampak macam tak suka ibu, anak pun tak nak peIuk. Ibu mesti ibu j4hat.

” Ini kes pada 2017, saya lari balik ke kampung sebab pada malam sebelum ni bapaknya balik dalam keadaan mabvk kejut. Saya bangun tidur, dia pecahkan semua barang dalam rumah hanya disebabkan saya tak isi air dalam peti sejuk.

” Bila saya lari ke kampung bawa semua anak-anak, dia datang ke kampung ambik anak-anak dan ugvt untuk bunvh anak dengan cara minum racu.n sekiranya saya tak balik.

” Dan satu lagi sebab bercrai bukan sebab saya cvrang tapi saya yang mohon fasakh dan mhkamah jatuhkan taIak,” tulisnya.

Wanita berusia 40 tahun itu berkata, hak penjagaan terpaksa diserahkan kepada bekas suaminya kerana dia tidak tahan dig4nggu oleh lelaki terbabit sekiranya anak-anak berada dibawah jagaannya.

” Pasal hak jagaan anak-anak bukah mhkamah serahkan pada bapaknya tapi saya yang setuju untuk serahkan hak jagaan pada bapaknya sebab tak tahan dengan g4ngguan daripada bkas suami.

” Bila anak-anak dalam jagaan saya, bekas suami akan kcau dengan cara mendkwa saya sering mend3ra anak mntal dan fizikaI padahal anak-anak hanya cedera kerana bermain…

” Panjang cerita sebenarnya tapi saya orang biasa-biasa yang tak pandai untuk bela diri dan takde duit untuk Iantik peguam dalam kes saya,” katanya.

” Berkali-kali ditahan dan dijamin, bila keluar pnjara dia akan meny3ksa saya dan anak-anak..”

Di samping itu, wanita berkenaan juga memuat naik borang perjanjian mhkamah yang menyatakan bahawa dirinya berhak untuk bertemu melihat dengan dua orang anaknya pada setiap dua minggu tetapi mendkwa bekas suami menghaIang dia daripada berbuat demikian.

Bekas suami rahsia tempat tinggal, tak boleh hubungi anak-anak

” Sepatutnya hari ni 9/10/21 saya diberi hak untuk jumpa anak-anak. Saya diberi hak untuk jumpa anak-anak pada setiap dua minggu tapi bapaknya sanggup pindah rumah dan rahsiakan tempat tinggal dia.

” Dia block nombor saya, jadi saya tak boleh nak hubungi anak-anak apatah lagi untuk jumpa.

” Si bapak pula bawa anak-anak ke baIai untuk buat report yang mengatakan anak-anak enggan berjumpa dengan ibu padahal anak-anak hanya dipaksa untuk mengaku,” dkwanya lagi.

Sebelum ini, vdeo wanita tersebut melepaskan kerinduan ke atas anaknya tetapi dihaIang oleh bekas suami menarik simpati dalam kalangan pengguna media maya sehingga meraih 5,700 perkongsian di Facebook.

Sumber:omm

Check Also

Pulau Batu Puteh: Sultan Johor Bertitah Tindakan Tegas Mesti Diambil Ke Atas Pihak Lakukan Kecu4ian, Sekali Dr Mahathir Jawab Balik

KUALA LUMPUR: Perbandingan Pulau Langkawi dengan Pulau Batu Puteh adalah sesuatu yang tidak wajar, kerana …

Leave a Reply

Your email address will not be published.