Ya Allah sedihnya😭😭 sama macam apa yang berlaku kat Siti Sarah😭 semoga isterinya cepat2 sedar😢 sedih sangat ada anak yang lain lagi tuggu kt rumah😢 sama2 kita doakan keluarga ini.

Setiap yang berlaku ada hikmah yang tersembunyi dan tidak diketahui oleh kita. Baik dari kesihatan, rezeki atau apa sahaja.

Bagaimana kita menghadapinya itu yang Allah nak tengok dan ganjarannya pasti besar.

Begitu juga dalam hubungan suami isteri. Kurniaan cahaya mata akan melengkapkan lagi sesebuah keluarga.

Saling melengkapi antara satu sama lain. Namun, jika pasangan kita ditimpa musibah, pasti kita pun turut terasa sakitnya.

Dengan kes wabak pandemik ini yang semakin meningkat saban hari, kes yang membabitkan ibu hamil positif juga semakin meningkat.

Lebih memilukan, ibu dan bayi dalam kandungan turut berisiko sehingga ada yang perlu menjalani pembedahan melahirkan bayi lebih awal dan ibu terpaksa ditidurkan.

Moga ada keajaiban buat isteri.

Menerusi perkongsian seorang suami, Mohd Zulkifli Mohdisa, isterinya Faiqah kini berada dalam keadaan kritikal. 0ksigen dalam badan makin menurun saban hari.

Ya Allah sdihnya😭😭 sama mcm apa yg berlaku kat Siti Sarah😭smoga isterinya cpt2 sdar😢sdih sgt ada ank yg lain lg tggu kt rumah😢sama2 kita d0akan keluarga ini.

Ya Allah sdihnya😭😭 sama mcm apa yg berlaku kat Siti Sarah😭smoga isterinya cpt2 sdar😢sdih sgt ada ank yg lain lg tggu kt rumah😢sama2 kita d0akan keluarga ini.

 

Ya Allah sdihnya😭😭 sama mcm apa yg berlaku kat Siti Sarah😭smoga isterinya cpt2 sdar😢sdih sgt ada ank yg lain lg tggu kt rumah😢sama2 kita d0akan keluarga ini.

Terdahulu suaminya mengharapkan doa orang ramai boleh memberi keajaiban buat isterinya, Faiqah yang kini sedang bertarung nyawa dan ditempatkan di lCU setelah disahkan positif.

Lebih meruntun jiwa, disebabkan oksigen isterinya turun mendadak sehingga terpaksa menggunakan mesin pernafasan dan pemantauan rapi, anak yang berada dalam kandungan juga terpaksa dilahirkan awal.

Terpaksa operate, keluarkan bayi usia 31 minggu.

Menerusi temubual, Zulkifli memaklumkan doktor terpaksa buat keputusan melakukan pembedahan mengeluarkan bayi walaupun usia kandungan baru 31 minggu. Ini bagi menyelamatkan kedua-dua nyawa. Kata Mohd Zulkifli

“Sejak isteri ditidurkan dan melalui pembedahan, sehingga sekarang keadaannya masih tidak sedar.

“Manakala bayi lelaki yang dilahirkan turut berada di NICU bawah pemantauan doktor kerana paru-parunya pun ada jangkitan.”

“Apa yang menyedihkan, kelahiran bayi kedua ini sangat ditunggu-tunggu oleh kami sekeluarga kerana anak sulung adalah perempuan dan kiranya kehadiran bayi lelaki melengkapkan kehidupan saya dan isteri. Namun Allah lebih mengetahui segala-galanya,” ujarnya.

Jangkitan di paru2 isteri teruk dan kuman dalam darah tinggi

Ya Allah sdihnya😭😭 sama mcm apa yg berlaku kat Siti Sarah😭smoga isterinya cpt2 sdar😢sdih sgt ada ank yg lain lg tggu kt rumah😢sama2 kita d0akan keluarga ini.

“Daripada apa yang diberitahu doktor, keputusan untuk tidurkan isteri kerana paru-parunya mengalami jangkitan yang agak teruk dan kadar jangkitan dalam darahnya juga tinggi.

“Sekarang hanya harapkan doa daripada orang ramai untuk beri kekuatan isteri kembali sembuh seperti sediakala. Ini saja yang saya harapkan buat masa ini,” katanya.

Tak sampai 36 jam, oksigen turun mendadak.

Zulkifli memberitahu pada awalnya mereka satu keluarga positif dan isteri ditahan di wad Hospital Sungai Buloh kerana mengandung dan berisiko.

“Manakala saya dan anak hanya kuarantin di rumah kerana tiada apa-apa simptom dan tak teruk sangat.

“Selepas habis tempoh kuarantin dan keadaan isteri pun dah sihat, dia dibenarkan pulang ke rumah.”

“Lepas dibenarkan keluar hospital, seminggu selepas itu dapat tarikh untuk vaksin dan isteri pergi.

“Namun selepas itu dia kembali demam dan muntah2. Saya bawa pergi hospital dan doktor buat pemeriksaan mendapati paru2nya ada jangkitan dan darah dia pun ada jangkitan kuman yang tinggi.”

0ksigen drop sampai 51% dalam masa tak sampai 36 jam.

“Dalam masa tak sampai 36 jam, 0ksigennya dr0p sampai 51%. Disebabkan itulah doktor terus ambil keputusan untuk tidurkannya dan bersalinkan awal anak kami.”

Doa orang ramai penguat isteri.

Ya Allah sdihnya😭😭 sama mcm apa yg berlaku kat Siti Sarah😭smoga isterinya cpt2 sdar😢sdih sgt ada ank yg lain lg tggu kt rumah😢sama2 kita d0akan keluarga ini.

Ya Allah sdihnya😭😭 sama mcm apa yg berlaku kat Siti Sarah😭smoga isterinya cpt2 sdar😢sdih sgt ada ank yg lain lg tggu kt rumah😢sama2 kita d0akan keluarga ini.

Sumber: yntwrk

Check Also

“InsyaAllah Bekalan Di Alam Kubur Daddy & Mommy” – Anaqi Mula Rajin Mengikuti Solat, Amar Baharin Berdoa Semoga Anak Menjadi Insan Soleh

Setiap ibu bapa sudah pasti ingin memberikan pendidikan terbaik untuk anak-anak dengan harapan si kecil …

Leave a Reply

Your email address will not be published.