Pagi berdar4h, keadaan jadi tak terkawaI sehingga mak ayah terpaksa bergeIut seIamatkan diri

Sebuah keluarga berdepan detik cemas apabila rumah mereka dipecah masuk seorang perompak bersenjatakan pisau di Kampung Laut, Wakaf Bharu, Kelantan awal pagi kejadian.

Menerusi satu hantaran di laman Facebook, Nur Solehah berkata, kejadian sekitar jam 4.45 pagi itu dipercayai berlaku selepas suspek memecah masuk melalui grill tingkap kediamannya.

Pagi berdar4h, keadaan jadi tak terkawaI sehingga mak ayah terpaksa bergeIut seIamatkan diri

Pagi berdar4h, keadaan jadi tak terkawaI sehingga mak ayah terpaksa bergeIut seIamatkan diriPagi berdar4h, keadaan jadi tak terkawaI sehingga mak ayah terpaksa bergeIut seIamatkan diri

Pagi berdar4h, keadaan jadi tak terkawaI sehingga mak ayah terpaksa bergeIut seIamatkan diri

Pagi berdar4h, keadaan jadi tak terkawaI sehingga mak ayah terpaksa bergeIut seIamatkan diriPagi berdar4h, keadaan jadi tak terkawaI sehingga mak ayah terpaksa bergeIut seIamatkan diriPagi berdar4h, keadaan jadi tak terkawaI sehingga mak ayah terpaksa bergeIut seIamatkan diriPagi berdar4h, keadaan jadi tak terkawaI sehingga mak ayah terpaksa bergeIut seIamatkan diriPagi berdar4h, keadaan jadi tak terkawaI sehingga mak ayah terpaksa bergeIut seIamatkan diriPagi berdar4h, keadaan jadi tak terkawaI sehingga mak ayah terpaksa bergeIut seIamatkan diri

Pagi berdar4h, keadaan jadi tak terkawaI sehingga mak ayah terpaksa bergeIut seIamatkan diri

Pagi berdar4h, keadaan jadi tak terkawaI sehingga mak ayah terpaksa bergeIut seIamatkan diri Pagi berdar4h, keadaan jadi tak terkawaI sehingga mak ayah terpaksa bergeIut seIamatkan diri Pagi berdar4h, keadaan jadi tak terkawaI sehingga mak ayah terpaksa bergeIut seIamatkan diri Pagi berdar4h, keadaan jadi tak terkawaI sehingga mak ayah terpaksa bergeIut seIamatkan diri Pagi berdar4h, keadaan jadi tak terkawaI sehingga mak ayah terpaksa bergeIut seIamatkan diri Pagi berdar4h, keadaan jadi tak terkawaI sehingga mak ayah terpaksa bergeIut seIamatkan diri Pagi berdar4h, keadaan jadi tak terkawaI sehingga mak ayah terpaksa bergeIut seIamatkan diri Pagi berdar4h, keadaan jadi tak terkawaI sehingga mak ayah terpaksa bergeIut seIamatkan diri

Pagi berdar4h, keadaan jadi tak terkawaI sehingga mak ayah terpaksa bergeIut seIamatkan diri

Tambah Nur Solehah, dia meminta penduduk setempat berhati-hati sekiranya mencurigai sesuatu apatah lagi perompak terbabit memakai topeng sekali gus sukar untuk dikenali.

“Saya share sebagai peringatan untuk semua especially penduduk Kampung Laut. Kalau ada syak apa2, kemungkinan suspek yang sama. Suspek bertopeng, tak nampak muka. Bulan puasa ni dia main kotor pulak.

“Harap2 Allah permudahkan, beri petunjuk untuk tangkap penjenayah ni. Hati2 semua. Moga Allah lindung kita semua. InsyaAllah,” kongsinya.

Pagi berdar4h, keadaan jadi tak terkawaI sehingga mak ayah terpaksa bergeIut seIamatkan diri

Posting tersebut menerima sebanyak 3,400 perkongsian dan lebih 500 komen netizen yang rata-rata turut meminta ahli keluarga masing-masing berwaspada selain mendoakan keluarga mangsa dipermudahkan segala urusan.

“Dlm kes ni…bapa dia sgt dipuji, bukan sembarangan org boleh berdepan dgn per0mpak yg bersenjata, pada pendapat saya, per0mpak itu sudah silap rumah kerana mangsa dia mempunyai ilmu mempertahankan diri…setakat cedera itu normal sebab pakai senjata…salute bapa itu sgt berani” – Dolly

“Teringat pula dulu time tu pukul 10..11 malam ada 2 org ni dtg merompak jiran aku..jiran aku sempat la jerit tolong2 bila bapak aku dgr terus pergi tolong..bayangkan bapak aku sorang lawan 2 org nasib baik penyamvn tu xbawak snjata tjam2….mmg kena t3tak habis penyangak tak guna sampai kena angkut ambulans bukan kena angkut kereta polis. polis dah sampai pun bapak aku punya xpuas hati pergi t3tak lagi.  nasib baik bapak aku x kena angkut dgn polis tu dan nasib baik la dulu tk mcm skrg..dulu rilek bantai balik penyamvn tu kau nk mamp0s kau punya dh r0mpak rumah orang spe suruh skrg ni lain mcm sikit lagi2 skrg zaman viral” – Athia

Sumber: Facebook Nur Solehah

Check Also

Sangka Ibu S4kit ‘Tertidur’, Anak KeciI TerIena Disisi Jasad Ibu Yang TeIah Tiada

Dugaan setiap insan itu pelbagai. Ada yang sudah diuji sedari kecil lagi sehingga mereka membesar …

Leave a Reply

Your email address will not be published.