Connect with us

#news

Video Rakyat Palestin Zahirkan Ucapan Hari Merdeka Dengan Pasir Pantai

Sambutan hari kemerdekaan tahun ini cukup berbeza seperti kebiasaannya ditambah pula dengan norma baharu yang kita jalani ketika ini mem4ndangkan kita masih lagi berjuang untuk menang4ni pand3mik C0VID-19.

Namun, yang membesarkan semangat patriotik kita adalah ucapan hari kemerdekaan dari rakyat Palestin sendiri.

Walaupun mereka masih berjuang membebaskan Palestin, mereka masih berkesempatan menunjukkan perhargaan ke atas hubungan persahabatan antara dua negara.

Lebih saayu lagi, sekumpulan pemuda dari Palestin meluahkan perhargaan mereka dengan mengukir bendera Jalur Gemilang bersebelahan dengan bendera Palestin menggunakan pasir pantai yang dipercayai di Pantai Gaza.

Yang menarik perhatian warganet adalah, ukiran bendera Jalur Gemilang disertakan dengan warna-warna sinonim iaitu merah, biru dan kuning.

Ucapan itu sekaligus membuatkan rata-rata rakyat Malaysia seb4k dan mengambil kes3mpatan untuk mengucapkan terima kasih serta mendoakan agar Palestin turut dapat mengec4pi kemerd3kaan yang diimpikan.

Sempena ulang tahun kemerdekaan negara Malaysia buat kali ke-63, mari kita sisipkan doa untuk seluruh umat Palestin supaya semangat patriotik mereka kekal kuat dalam hati dan akan mendapat kebebasan satu hari nanti, in Shaa Allah.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Trending

    Tersilang akar ada tunasnya, Melingkar sabut kenal umbinya