Connect with us

#pop

“Sampai Bila ENGKAU Nak Berlakon But4?” – Anak Tampil Pert4han Ayah, Kecewa Dengan Layanan Terhadap Bapanya

Terdahulu, telah tvlar di platform media sosial  dimana seorang pakcik ditegur kerana berniaga tanpa lesen perniagaan. Kejadian tersebut mengundang reaksi yang berbagai dari warga alam maya.

Terkini, menerusi laman akaun Facebook bernama Siti Norfadhilla selaku anak kandung kepada pakcik tersebut menyuarakan isi hatinya berkaitan dengan perkara yang terjadi ke atas ayahnya.

Berikut merupakan luahan Siti Norfadhilla menerusi akaun Facebooknya:

” Assalamualaikum saya anak kandung kepada orang tua yang kalian kas4ri tu. Dia tu ayah saya. Saya mengaku memang dia deg1l dan kami pernah membuat permohonan lesen dll tapi tak diluluskan mungkin atas faktor lokasi atau lain2. ”

Tapi ayah saya tiada pilihan dan tempat lain serta dia hanya boleh menjual jagung. Beliau juga disahkan menghadapi Ret1nitis P1gment0sa yang mengg4nggu penglihatannya.

Untuk pengetahuan kalian ayah saya mar4h dalam video ni sebab mereka datang tinggikan suara dan cakap.. ” sampai bila ENGKAU nak berlakon but4?” Sedangkan ayah saya memang ada bukti surat d0ktor dan memang tidak dapat diub4ti.

Jagung inilah mata pencarian untuk kami, saya masih belajar dan belum bekerja. Saya rasa sangat kec3wa kerana belum mampu membantu ayah saya.

Dia memang sangat tertek4n kerana tidak nampak jalan keluar untuk mencari sumber pendapatan dengan keadaan mata yang macam tu. Kami ada 6 orang adik beradik dan 5 orang yang masih belajar termasuk saya.

“Seandainya dah tamat belajar dan sudah bekerja, saya takkan biar ayah kami macam ni. Dia cuma ingin mencari sesuap nasi bukan mer0mpak. Saya sangat kec3wa dengan semua ni..”

Menerusi perkongsian dibuat Norfadhilla tvlar, dia telah mendapat pelbagai reaksi yang positif. Beberapa hari selepas itu, dia memuatnaik luahannya berkenaan dengan luahan yang ditulisnya dulu.

” Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Saya ingin mengucapkan ribuan terima kasih banyak atas perhatian yang diberikan oleh semua insan yang berjiwa bersih dan baik hati yang membantu saya tak kira dari segi sokongan moral atau wang ringgit.

Saya tak mampu nak membalas kebaikan semua. Semoga Allah memurahkan rezeki semua dan mempermudahkan urusan kalian.

Alhamdulillah saya amat terharu diberikan peluang hidup bersama masyarat yang begitu prihatin dan berjiwa besar. Saya minta maaf kerana saya mungkin tidak dapat membalas semua chat kerana saya ada test dan kuiz dalam masa terdekat.

Di sini saya meletakkan no account saya untuk mereka yang bertanyakan tentang no. account saya.

Assalamualaikum dan selamat sejahtera . Saya ingin mengucapkan ribuan terima kasih banyak atas perhatian yang diberikan…

Gepostet von Siti Norfadhilla am Montag, 13. Juli 2020

Tambahan, niat saya meletakkan no account di sini semata untuk menjawab dan mempermudahkan mereka yang bertanya. Saya sedikit pun tidak meminta.

Terima kasih sekali lagi, hanya Allah yang tahu betapa bersyukur nya saya ditemukan dengan rakyat yang prihatin dan baik hati..”

Namun, Norfadhilla menyatakan sesuatu kepada segelintir pengguna alam maya yang tidak percaya dengan penyakit dihidapi ayahnya.

” Terima kasih atas sokongan yang diberikan tetapi yang mengecewakan adalah ada segelintir masyarakat yang tak mempercayai yang dia ayah saya. Saya tak kisah pun kalau ada tak percaya .

Tapi ada segelintir orang yang even saya dah bagi gambar bersama ayah saya, dan ic kami masih ada lagi yang mempersoalkan kenyataan saya. Apakah saya perlu memberikan surat ujian DNA? Untuk bukti paling kukuh, boleh set time untuk bertemu ayah saya dan saya..” tulisnya.

Gepostet von Francis Ngu Hown Hua am Sonntag, 12. Juli 2020

Bersangka baiklah kerana ianya tidak mudah tetapi memudahkan. Semoga urusan sis dan ayah dipermudahkan. Terima kasih kepada yang membantu tidak kira dari segi kewangan atau sokongan moral.

Rakyat Malaysia masih ramai yang prihatin dan semoga kita semua terus berada di bawah keredhaan-Nya.

Kalau dah baca tolong like and share ya. Terima kasih.

Sumber: FB sitinorfadhilla via tubeviral

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Trending