Connect with us

#pop

Sy4hid Ketika Melahirkan Bayi Sulung, Foto Kucupan Terakhir Anak Buat Ibu Und4ng Sebak

Ibu. Hanya mendengarkan perkataan itu, sudah tentu ramai tahu betapa besar peng0rbanannya yang tiada nilai bandingan.

Peng0rbanan seorang ibu itu sangat besar nilainya dalam hidup seorang anak, mereka mempertarvhkan ny4wa sendiri untuk memberi kehidupan kepada kita.

Tetapi, aj4l sudahpun tertulis di Luh Mahfuz. Baru-baru ini, seorang pengguna laman sosial Facebook dengan nama Adek Eyka, kongsikan kisah pilu apabila kakaknya, Siti Aisyah Bin Zulkafli, menghembuskan nafas terakhir sebaik sahaja melahirkan zuriat pertamanya.

Kakak meningg4l lepas lahirkan anak sulung

Menurut perkongsian Eyka, dia menceritakan balik saat-saat kehilangan kakaknya, apabila bayi dilahirkan Arw4h itu tidak menangis sedikit pun hingga selesai urusan pengebum1an.

Eyka berasa bahawa itu adalah antara hikmah yang Allah SWT turunkan kepadanya. Ini kerana bayi yang baru lahir akan sering menangis tetapi tidak zuriat pertama Arwah itu, menjadikan seluruh urusan pengebum1an kakaknya berjalan lancar.

Kucupan terakhir buat ibu

Kisah menjadi lebih pilu apabila Eyka memuat naik gambar menunjukkan zuriat pertama Arwah kakaknya memberi ciuman terakhir kepada ibu yang telah korbankan ny4wa demi melahirkannya.

Terbaca diari arw4h

Eyka menambah, dia berkesempatan membelek dan membaca diari milik 4rwah kakaknya.

Namun kandungan diari itu tidak dapat dikongsikan kepada umum dan ianya menjadi hal peribadi antara keluarga.

“Apa yang buat aku terasa 1001 perasaan serba salah bila terbaca buku diari arw4h. Biarlah aku saja yang tahu apa yang ditulisnya..Allahu andai masih h1dup masih banyak nak diperbetulkan balik menangis air mata dar4h sekali pun takkan tebvs rasa serba salah aku…”

Tak sempat nak manja dengan ibu

Menerusi bahagian ruangan komen, netizen di alam maya turut memberi ucapan t4kziah kepada seluruh keluarga arwah dan mendoakan agar 4rwah Siti Aisyah ditempatkan di Jannah yang tertinggi milik Allah SWT.

Salam takziah

In Shaa Allah, semoga anak 4rwah menjadi seorang anak yang berbakti, anak yang soleh, anak yang sentiasa mendoakan ibunya berada dalam syurga yang tidak berpenghujung, Aaminn.

Sumber : Adek Eyka

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Trending

    Tersilang akar ada tunasnya, Melingkar sabut kenal umbinya