Connect with us

#celeb

“Tak Payah Lah Sampai Kena Menggoncangkan Buah Dada, Pakai Separuh B0gel,”..- Siti Sarah

Penyanyi dan juga pelakon, Siti Sarah Raisuddin meluahkan pendapatnya berkenaan kaedah usahawan mempromosikan produk jualan.

Dia berpendapat bahawa terdapat banyak lagi kaedah yang boleh dipraktikkan dalam mempromosikan produk jualan tanpa menyelitkan gimik atau cara yang jelas merepek.

Lantang bersuara menerusi IG TV pada hari Jumaat, apa yang diluahkan oleh penyanyi popular itu sudah tentu akan meny4kitkan hati segelintir pihak.

Sebagai seorang Muslim yang berpegang teguh dengan ajaran Al-Qur’an dan Sunnah, dia rasa terpanggil untuk memberi reaksi berkenaan perkara itu.

“Apa yang saya nak cakap ini, mungkin akan menyakitkan hati beberapa pihak. Tetapi saya rasa sebagai seorang wanita dan sebagai Islam, rasanya saya harus bercakap mengenai perkara ini.

“Seperti mana yang kita tahu, kita ada pelbagai jenis perniagaan di negara ini dan saya rasa juga ramai orang di luar sana yang nak berniaga dan terikut-ikut cara ahli perniagaan di luar.

“Contohnya sampai kena menggoncangkan buah dada, pakai pakaian separuh b0gel, hingga menjatuhkan air muka kita terutamanya bagi wanita.

“Jadi saya rasa sebagai seorang Islam ada banyak lagi cara kita untuk buat duit tanpa meng4ibkan diri, tanpa perlu buat benda-benda yang menjatuhkan m4ruah kita insyaAllah,” luahnya dengan tegas dan jujur.

 

View this post on Instagram

 

Ye semua org buat silap, dalam dunia ni tak de org yg tak buat silap sarah sendiri tak sesempurna mana , sebab diri sendiri pun pernah sexy , pernah jahil, ye tapi tak sampai sanggup jual ‘Barang’ untuk meniaga, tergoncang melompat ada yg beromen atas katil amik gamba .. dah makin lama makin ramai .. yg pompuan2 ni pun sama naik tak tau dah yg mana lelaki yg mana pompuan ….ye faham .. ye korng kuat , tidak ada satu org pun yg mampu menjatuhkan korang ,mungkin ada yg menjaga korang .. sebab tu makin lama makin menjadi .. korang ingat korng je dalam Malaysia ni yg buat duit? Sebab Sarah sendiri dah naik menyampah ! Meh meh Sarah tunjuk , Sarah ni yg tak pernah nak tunjuk duit , meh sini sarah nak tunjuk !! Tak payah melompat goncang2 , tak payah terkinja2 ,tak payah tunjuk kulit pun boleh buat duit banyak! Dengan izin Allah ! Allah maha besar Allah yg memberi rezeki.. tiada Tuhan selain Allah Muhammad Rasulullah ! Islam agamaku Melayu bangsa ku!!

A post shared by Siti Sarah Raissuddin (@sitisarahraissuddin) on

Mengundang pihak untuk turut sama capai kejayaan berniaga bersamanya, isteri kepada pelawak tersohor Shuib itu juga ‘menyampah‘ atas perkara yang disifatkan makin menjadi-jadi ini.

“Tayang Body Jual Produk?? Now my turn nak tunjuk. Ye semua org buat silap, dalam dunia ni tak de org yg tak buat silap sarah sendiri tak sesempurna mana, sebab diri sendiri pun pernah sexy, pernah jahil, ye tapi tak sampai sanggup jual ‘Barang’ untuk meniaga, tergoncang melompat ada yg ber0men atas katil amik gambar.

“Dah makin lama makin ramai .. yg pompuan2 ni pun sama naik tak tau dah yg mana lelaki yg mana pompuan ….ye faham .. ye korng kuat, tidak ada satu org pun yg mampu menjatuhkan korang, mungkin ada yg menjaga korang .. sebab tu makin lama makin menjadi.

“Korang ingat korng je dalam Malaysia ni yg buat duit? Sebab Sarah sendiri dah naik meny4mpah! Meh meh Sarah tunjuk , Sarah ni yg tak pernah nak tunjuk duit , meh sini sarah nak tunjuk!

“Tak payah melompat goncang2 , tak payah terkinja2 ,tak payah tunjuk kulit pun boleh buat duit banyak! Dengan izin Allah ! Allah maha besar Allah yg memberi rezeki.

“Tiada Tuhan selain Allah Muhammad Rasulullah ! Islam agamaku Melayu bangsa ku!,” tulisnya panjang lebar di ruangan kapsyen.

Jadi apa pendapat kalian? Wajarkah tindakan Sarah Raisuddin yang lantang bersuara mempertahankan agama dari dipandang rendah oleh orang bukan Islam?

Continue Reading

Trending