Connect with us

#news

[Video] Kant0i Bawa Wanita Lain Balik Rumah, Suami Terg4mak Bak4r Istri.

Berbicara tentang kehidupan sebagai pasangan suami istri, sudah menjadi satu kebiasaan akan berlaku s4lah faham. Namun, hal tersebut mampu menjadi k3s kegan4san rumah tangga apabila tidak dapat diselesaikan dengan cara betul dan sebaiknya.

Itulah yang terjadi pada seorang wanita di Deli Serdang, Sumantera Utara setelah menjadi m4ngsa keg4nasan rumah tangga oleh suaminya sendiri.

Bak4r istri lepas diri sendiri ‘kantoi’ curang

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Tribun Bogor (@tribunbogor)

Dipetik laporan dari Tribun News, wanita tersebut yang berusia 20 tahun dikenali sebagai Ra telah dibak4r hidup-hidup oleh suaminya yang bernama Junanda berumur 21 tahun.

Detik cemas itu terjadi apabila suaminya berang kerana dirinya ‘kant0i’ membawa pulang kek4sih gelapnya ke rumah kediaman mereka.

Sebagai seorang isteri, sif4t cemburru itu sudah menjadi kebiasaan, namun suaminya tidak berpuas h4ti lalu bertind4k membak4r Ra sehingga mengalami 70 % luka akibat terbak4r.

Walaupun mereka telah mendirikan rumah tangga selama 4 tahun, tak s4ngka suaminya terg4mak untuk membak4r istrinya hanya kerana terlalu beng4ng dengan pertengk4ran yang terjadi.

[Video] Kantoi Bawa Wanita Lain Balik Rumah, Suami Tergamak Bakar Isteri.

Ketika kej4dian berlaku, pel4ku juga cuba melarikan diri apabila istrinya menjerit bagi mendapatkan pertolongan dari jiran, namun pel4ku berjaya diberkas dan kakinya terpaksa ditemb4k pihak p0lis kerana terdapat cub4an untuk menceder4kan angg0ta p0lis.

Tak dinafikan suami macam inilah meninggalkan contoh yang men4kutkan bagi wanita yang akan berkahwin dan trauma bagi wanita yang nak mulakan kehidupan baru.

Bila sampai ke bab instinct wanita ni, ramai lelaki yang tewas tak kiralah betapa rapinya rancangan si suami untuk menyembunyikannya.

Bukankah Allah makbulkan doa hamba-NYA yang teraniaya?

Istri solehah yang diani4ya yang selalu berdoa kepada Allah akan diberi petunjuk.

Untuk kaum suami di luar sana fikir banyak kali untuk curang kerana sekali anda berbuat demikian, kepercayaan yang bersinar macam kaca apabila berder4i takkan dapat dicantum menjadi asal.

Tapi dalam masa yang sama istri perlulah bijak untuk menangani masalah ini terlebih dahulu.

Sekiranya berlaku, si istri perlu slow talk atau berbincang dengan suami.

Jangan cepat melenting dan berprasangka bvruk tanpa usul periksa!

Jangan terlampau dengar cakap-cakap orang dan selidiklah dulu perkara yang datang.

Jika segala usaha untuk memulihkan telah dibuat dan anda ada bukti yang jelas terang lagi bersuluh, maka segeralah bawa masalah ini ke pejabat agama untuk sesi kaunseling.

Trending